Start-up-ul indian, participant la campania „Make in India” lansată de guvernul țării, și-a propus să asigure sectorului agricol 1.000 de drone (agri-drone)
Pam Kumar, vicepreședinte al Garuda Aerospace, a declarat la începutul lunii că fondatorul cmpaniei indiene, Agnishwar Jayaprakash, a prezentat primului-ministru, excelența sa dl Narendra Modi, un plan conform căruia se angajează ca firma start-up să producă pentru agricultura țării 1.000 de drone. Livrările acestor modele „agri-drone” vor începe de luna viitoare, iar primul pas va fi marcat printr-un „eveniment” pe care primul-ministru a fost de acord să îl lanseze. Pam Kumar a spus că „ajutorul dronelor va însemna economie de timp, de apă și de alte resurse și renunțarea la practicile obișnuite de stropire”, de pulverizare a substanțelor de fertilizare a culturilor vegetale cu materie nutritivă sau a celor de combatere a dăunătorilor. Dronele, sau UAV (Unmanned Aerial Vehicle), vor contribui decisiv „atât la optimizarea productivității fermelor agricole cât și a rentabilității lor” (aninews.in*), proces care se încadrează în conceptul modern „agricultură de precizie”. Compania Garuda Aerospace participă la campania „Make in India”, care în urma „unor dezbateri ale factorilor de decizie politică va da un impuls producției locale și va face din India un centru global de producție” (pmindia.gov.in**). Înființată în anul 2015, Garuda Aerospace „proiectează, construiește și personalizează vehicule aeriene fără pilot (drone) pentru multiple utilizări, printre care livrarea de medicamente, igienizarea spațiilor publice, pulverizarea pesticidelor și a îngrășămintelor etc.” (iadb.in). Pentru a stimula agricultura, în special dezvoltarea și producția culturilor, start-up-ul și-a propus să ajute fermierii să treacă de la pulverizarea manuală la cea bazată pe drone, o metodă care are multe avantaje. În primul rând, dacă pulverizarea manuală durează trei până la patru ore pentru a acoperi un acru, prin folosirea unei drone aceeași suprafață este stropită în doar 10 minute. În plus, sunt diminuate cantitățile de apă și de pesticide consumate. Utilizarea dronelor va ajuta la protejarea de dăunători a culturilor în timp util, va economisi timp pentru analiza evoluției culturilor, va reduce costul total al producției agricole și va asigura recolte mari și de calitate (aninews.in). De exemplu, conform site-ului companiei (garudaaerospace.com), s-a dovedit că pentru a reduce efectele invaziei de lăcuste operațiunile de pulverizare bazate pe drone Garuda au avut cu 80% mai mult succes decât folosind pulverizatoare de mână, sau că, în ceea ce privește economisirea de timp și siguranța culturilor, s-a demonstrat că dronele sunt mai eficiente cu 250 de procente. Echipa companiei „este capabilă să îndeplinească în câteva zile o sarcină care ar dura în mod normal câteva săptămâni”. Se poate spune că pentru, a se încadra în conceptul de agricultură de precizie, dronele Garuda ajută la monitorizarea creșterii culturilor, la optimizarea operațiunilor agricole și în final producției agricole. Fermierii beneficiază enorm de pe urma senzorilor și a informațiilor imagisticii digitale, care oferă în timp real date precise. Folosind drone agricole (agri-drone) pentru a procesa datele, fermierii sunt ajutați în a lua măsurile adecvate. Pentru a evidenția progresul și aprecierea companiei Garuda Aerospace și pentru a o susține ca un producător important de drone din India pot fi date două informații recente :
- Pe 17 octombrie a.c. Garuda Aerospace și Lockheed Martin Canada CDL Systems au semnat la New Delhi un memorandum (MoU, Memorandum of Understanding) pentru integrarea dronelor Garuda Aerospace (made-in-india) cu UAS avansate ale Lockheed Martin Canada pentru scopuri comerciale și apărare. „De când onorabilul nostru prim-ministru Narendra Modi a lansat 100 de drone Garuda în 100 de locații din toată țara, compania noastră a construit o carte de comenzi extraordinară, cu o credibilitate imensă, pentru livrarea dronelor în diverse sectoare, acesta fiind motivul pentru care corporații globale precum Lockheed Martin au încredere în Garuda Aerospace ca partener demn”, a declarat cu această ocazie Agnishwar Jayaprakash, fondator și CEO al companiei indiene.
- La recentul eveniment Defense Expo 2022 (din 18-20 octombrie) de la Gandhinagar, oraș din vestul Indiei situat în punctul central al coridorului industrial dintre Delhi, capitala politică a Indiei, și Mumbai, start-up-ul Garuda Aerospace a semnat un acord cu firma internațională din domeniul apărării Elbit Systems din Israel pentru a furniza un sistem de aeronave fără pilot (UAS, Unmanned Aircraft Systens) Skylark 3 unor agenții comerciale și guvernamentale din India. Potrivit acordului, cele două companii vor proiecta, construi și personaliza împreună UAV pentru diferite aplicații din sectoare diverse.
Un proces în evoluție este dezvoltarea sistemului anti-drone care folosește o varietate de moduri de a combate dronele inamice străine, inclusiv sisteme pentru detectare și neutralizare, ultimele avânt în componență subisteme de interferență electromagnetică, de neutralizare cu laser, de apărare cu arme sau de lansare a plaselor de capturare. Subsistemele „sunt echipate cu echipamente și componente 100% exacte și precise”. Dispozitivele sunt capabile „să distrugă orice tip de UAV care reprezintă o amenințare” (garudaaerospace.com). Va urma.
* Înființată în 1971, ANI (Asian News International) prezintă acum, în India și în întreaga lume, cele mai noi fluxuri de știri multimedia din politică, actualitate, sport, divertisment etc. A fost prima agenție din India care a distribuit știri video și, din anul 2019, este cea mai mare agenție de știri din televiziune.
** Același site (pmindia.gov.in) subliniază că premierul Indiei acordă o atenție deosebită campaniei „Make in India” pentru că „va simplifica investițiile, va stimula inovația și dezvoltarea competențelor, va proteja proprietatea intelectuală și va duce la realizarea unei mai bune infrastructuri de producție”. Pentru a stimula antreprenoriatul în India, nu numai în producție, ci și în alte sectoare, inițiativa „Make in India” a identificat și se bazează pe patru piloni. Factorul cel mai important pentru promovarea antreprenoriatului, introdus de campania guvernului indian, este „ușurința de a face afaceri”, mai scrie pe site-ul pmindia.gov.in.