Compania consideră că „automatizarea, robotica și inteligența artificială sunt ingrediente esențiale” pentru viitorul agriculturii și definitorii pentru agricultura de precizie
Continuare Directorul tehnologic de la John Deere, Jahmy Hindman, a spus, „Pentru că se așteaptă ca populația globală să crească de la aproximativ 8 miliarde la aproape 10 miliarde până în anul 2050, cererea de alimente la nivel mondial va crește cu 50%”, iar directorul pentru autonomie și soluții inteligente de la aceeași companie „gigant”, Daniel Leibfried, susține, pentru tehnologii interesați, că „producția de vehicule autonome și robotica sunt domenii care se vor dezvolta destul de rapid”. Primii care vor fi interesați de achiziționarea noilor tractoare autonome de la John Deere vor fi fermierii care dețin suprafețe de mii de acri. Modelele JD 8R, cu putere nominală cuprinsă între 230 și 410 CP (cai putere), respectiv între 253 și 443 putere maximă, „sunt mașini mari concepute pentru ferme mari”. Compania nu a spus cât va costa noul său tractor autonom, dar a spus că va vinde sistemul de automatizare ca un kit care poate fi instalat pe celelalte modele deținute deja de agricultori, dar și că va încerca să ofere un plan de abonament interesant, fără a specifica un preț. Despre versiunea adaptată a tractorului JD 8R și despre alegerea de a veni pe piață cu echipament agricol complet autonom s-a spus :
- vine cu șase perechi de camere (imaginile alăturate au fost redate în prezentarea de la CES 2022 a produsului) și inteligență artificială,
- camerele, poziționate în mod egal în partea din față și din spate, permit echipamentului să-și verifice poziția la precizie de un centimetru și
- arată încotro se deplasează și „îl determină” să se oprească dacă detectează vreun obiect sau vreun animal care aleargă în fața lui,
- modelul actual poate cultiva un câmp, poate planta semințe în linie dreaptă, se poate întoarce la capăt și poate lucra pe următoarea linie fără nicio intervenție umană,
- prima versiune, echipată cu plug, va fi disponibilă din acest an, urmând să fie reconfigurată pentru ca ulterior să lucreze și cu alte sarcini agricole,
- în timpul testelor pe teren, sistemul computerizat de la bord a colectat 50 de milioane de imagini pe parcursul a trei ani, datele fiind reintroduse pentru a face sistemul mai inteligent,
- pentru a folosi tractorul, tot ce trebuie să facă fermierul este să-l ducă la câmp, iar toate operațiunile vor fi monitorizate de la distanță,
- o sarcină pe care tractorul autonom nu o poate face singur este alimentarea, de regulă este nevoie de combustibil la fiecare opt ore,
- un buton al aplicației de pe smartphone poate îndrepta tractorul autonom către o destinație prestabilită din câmp pentru a fi realimentat,
- datele culese de dispozitivele de pe tractoarele autonome „vor fi păzite mai atent”, nimeni altcineva decât proprietarii acestora nu vor avea acces la date, doar ei vor deține controlul asupra informațiilor despre terenuri și despre operațiunile lor,
- compania John Deere a citat lipsa globală de personal, agravată de pandemia de Covid-19, ca „un factor major în impulsul său pentru vehicule autonome”,
- în sectorul agricol, a găsi muncitori care să conducă tractoare este o problemă agravată de pandemia Covid-19, determinând compania să construiască mașini agricole autonome,
- „tractorul fără tractorist” a fost testat încă din 2019 de câțiva fermieri din Statele Unite, selectați de John Deere, fiind prezentat ca un mijloc de a rezolva problemele generate de lipsa de personal și „de a hrăni populația globului”,
- în acest an vor fi livrate fermierilor până la 20 de unități și este de așteptat ca un număr mai mare să poată fi achiziționat în următorii ani,
- vicepreședintele pentru sisteme de producție agricolă de precizie la John Deere, Deanna Kovar, a spus că, „pentru a nu fi o pacoste pentru client”, când spune că „mașina a văzut ceva și s-a oprit”, se asigură asistență 24/7 (non-stop),
- încă nu s-a decis dacă va fi vândut, închiriat sau disponibil pe bază de abonament,
- nu este clar cât va dura până când dispozitivele (sau kiturile) pentru adaptarea tractoarelor existente vor fi disponibile și în alte țări.
Îngrijorarea că automatizarea va duce la dispariția unor locuri de muncă este anihilată de faptul că întreținerea și curățarea vehiculelor autonome vor deveni activități noi pentru tractoriști, oferindu-le mai multe oportunități de câștig. De aceea, perturbarea pieții muncii nu trebuie să fie considerată o problemă, iar „adoptarea pe scară largă a automatizării în agricultură va mai dura mulți ani de acum încolo” (vox.com).