Acordul FAA pentru zborul BVLOS al dronelor determină „schimbarea modului de livrare a mărfurilor” și „creșterea generală a operațiunilor cu drone certificate FAA”
Continuare Pentru a renunța la observatorii de urmărire și supraveghere de la sol (Visual Observers) UPSFF va instala un dispozitiv care scanează cerul astfel încât să fie evitate posibilele conflicte de trafic aerian și să alerteze, atunci când este cazul, „pilotul” care controleează de la distanță dronele Matternet M2. Specialiștii partenerului UPSFF, compania Matternet, apreciază că sistemul, pe care l-au „botezat” RADAR, acoperă cu succes, în timpul utilizării din poziția de la sol, o zonă suficient de largă pentru a permite un zbor dincolo de linia vizuală (BVLOS, beyond visual line of sight) în deplină siguranță. În plus, costurile infrastructurii vor putea fi împărțite între mai mulți utilizatori. Despre acordul FAA (Federal Aviation Administration), Andreas Raptopoulos, fondator și CEO al Matternet, a declarat, „Suntem încântați de această aprobare și convinși de rolul însemnat pe care îl va juca la extinderea serviciilor de livrare cu drona în Statele Unite. Vom continua parteneriatul cu UPSFF pentru a ne dezvolta serviciile și pentru a permite livrări cu drona la scară largă. Acesta este un nou pas în călătoria noastră de a face livrarea cu drone o parte comună a vieții de zi cu zi”. Conform unei legi din 2016, FAA a primit misiunea ca, împreună cu agenția spațială a guvernului federal (NASA, National Aeronautics and Space Administration), să continue dezvoltarea unui plan de management al traficului sistemelor de aeronave fără pilot (Unmanned Aircraft System Traffic Management, pe scurt UTM) care „să susțină eforturile de integrare” (faa.gov). Articolul de pe același site mai precizează că, „FAA se concentrează pe dezvoltarea regulilor standard pentru a face din zborurile BVLOS operațiuni de rutină dar și viabile din punct de vedere economic. Agenția FAA a transmis sarcina de a pregăti recomandări de siguranță Comitetului de Reglementare a Aviației (Beyond Visual Line of Sight Aviation Rulemaking Committee). Datele colectate în urma acestor acțiuni, corelate cu observațiile din partea publicului, vor influența politica FAA și activitățile de reglementare în curs. Pe baza acordurilor, companii precum Phoenix Air Unmanned, uAvionix, Zipline și UPS Flight Forward vor continua să extindă pachetul de operațiuni cu drone care zboară BVLOS. Fiecare autorizare a companiilor, ca să zboare în mod autonom BVLOS, duce la „o creștere generală a operațiunilor care utilizează drone certificate FAA”. Un alt exemplu recent, din 24 august, este autorizarea acordată companiei Phoenix Air Unmanned să opereze dronele SwissDrones Long-Range SDO 50 V2, model VTOL, în sistem BVLOS pentru diferite operațiuni cum ar fi, fotografierea aeriană, patrularea și inspecția liniilor electrice și a conductelor etc. Acordul primit de UPSFF scoate în evidență și faptul că „Matternet este o companie avansată de livrare cu drona” (businesswire.com și suasnews.com). Vicepreședintele companiei Matternet, responsabil al Strategiei de Reglementare și al Proiectelor Speciale (Regulatory Strategy and Special Projects), Jim O’Sullivan, a afirmat, „Este un moment important în istoria companiei și ne va permite să creștem nivelul, continuând, în același timp, să schimbăm modul în care mărfurile sunt transportate și livrate”. UPSFF a ales parteneriatul cu Matternet pentru că soluția acestei companii este „o platformă de livrare la cerere” care integrează cu succes trei componente, Matternet M2 Drone, Matternet Station și Matternet Cloud Platform. Platforma Matternet poate fi utilizată în „serviciul de livrare aeriană al organizațiilor de asistență medicală, din comerțul electronic și logistică” (mttr.net). În prima parte a prezentului articol au fost redate câteva caracteristici ale dronei Matternet M2. Pe site-ul companiei (mttr.net) scrie că stația de la sol (Matternet Station) deține „o interfață ușor de utilizat pentru trimiterea pachetelor fără oprire (24/7/365)” și permite „schimbul automat al sarcinii utile și bateriei”, iar platforma software (Matternet Cloud Platform), creată pentru operarea rețelelor proprii, „primește comenzile clienților, generează rutele potrivite și monitorizează, comandă și controlează toate activele Matternet operaționale”. Filiala companiei UPS, UPS Flight Forward, va utiliza în Centrul de operațiuni de la distanță software-ul Matternet Mission Control pentru a comanda până la trei aeronave de către un singur pilot. Controlul centralizat al mai multor aeronave fără pilot (UAV, Unmanned Aerial Vehicle) este un pas cheie pentru îmbunătățirea economiei livrărilor cu drona și un sprijin real în dezvoltarea serviciului.