Parteneriat între Ford și Agility Robotics pentru un serviciu complet de livrare a coletelor comandate on-line cu un vehicul autonom Ford și robotul Digit (Agility Robotics)
Continuare În domeniul livrărilor de colete, singura operațiune executată de o persoană va fi cea de pregătire a pachetului, după momentul când a fost înregistrată comanda on-line. Robotul biped Digit (Agility Robotics) intervine când lucrătorul companiei de comerț electronic a terminat împachetarea produsului solicitat. Digit va prelua coletul și îl va transporta la minivanul autonom (Ford), pe care îl va însoți pe tot traseul, până la destinație. Odată ajuns la „adresa cunoscută” de mașina fără șofer (self-driving vehicle) robotul va coborî, va ridica pachetul și îl va pune pe pragul ușii destinatarului, „ultima etapă a procesului de livrare”. Toate aceste operațiuni se pot observa în videoclipul din prima parte a prezentării, sunt secvențe din filmul realizat de Ford și publicat pe site-ul youtube.com. „Un AV (autonomous vehicle sau autonomous car) poate crea o hartă detaliată a mediului înconjurător”, spune Ken Washington de la Ford Research & Advanced Engineering, dar se bazează și pe hărți memorate înainte de a începe o misiune. Digit va beneficia de datele primite de la AV, nu va fi nevoie să genereze singur același tip de informații. Modalitatea de transmitere a datelor este printr-o legătură wireless, dar se poate face și prin sistem cloud, prin care se poate solicita ajutor și de la alte dispozitive. Prin acest schimb de date, robotul „lucrează în colaborare” cu vehiculul autonom Ford, pentru a urmări traseul, pentru a folosi cea mai bună cale și pentru a finaliza livrarea. Robotul biped Digit a fost proiectat ca să arate și să meargă ca un om. Pe lângă abilitățile de deplasare pe care le are, datorate unui sistem de senzori LiDAR (Light Detection and Ranging) și unor camere stereo, Digit poate folosi și resursele altui robot sau ale unui vehicul autonom. Acesta, fiind echipat cu senzori și hardware speciali, va acorda „sprijinul suplimentar și abilitățile analitice, atunci când este necesar”. Compania Ford pretinde că robotul va putea lucra în cea mai mare parte a unei zile, dar nu a spus niciun cuvânt despre momentul când va fi lăsat să opereze pe cont propriu. Digit este succesorul robotului Cassie, care a fost utilizat cu succes în laboratoare de cercetare încă din 2017. Dr. Damion Shelton, CEO și co-fondator al companiei Agility Robotics, a spus, „Am dezvoltat Digit pentru un public mult mai larg de utilizatori, pentru cei care doresc să dezvolte aplicații mai complexe, nu să se concentreze doar pe mobilitate”. Brațele vor fi folosite atât ca instrument pentru deplasare și pentru echilibru cât și pentru manipularea și transportul obiectelor. După cum a declarat Jonathan Hurst, CTO al Agility Robotics, compania se bazează pe o istorie de 10 ani în domeniul roboților dinamici iar acum, prin parteneriatul cu Ford, se va aduce un nou beneficiu, și anume rezultatele cercetărilor, din domenii cum sunt cartografierea și recunoașterea obiectelor, ale centrului de cercetări Ford Research & Advanced Engineering. „Acest parteneriat este interesant deoarece permite fiecărei companii să se concentreze pe domeniul său de expertiză”, a mai spus Damion Shelton. Chiar dacă faza de teste nu a fost încă finalizată, Agility Robotics spune că va anunța prețul pentru Digit în perioada imediat următoare, iar livrările vor începe în primul trimestru al anului viitor. Pe lângă vânzarea ca produs autonom, versiunea comercială a lui Digit va fi utilizată de Ford, în programul de testare a livrărilor cu mașini autonome, începând tot cu 2020, conform informațiilor furnizate pe site-ul companiei (agilityrobotics.com). Pe același site mai scrie că la fel ca în cazul lui Cassie și Digit va avea asistență completă în materie de garanție și support tehnic.