Baidu are două licențe pentru taxi complet autonome

August 2022

 

Taxiul electric autonom Apollo RT6 EV, o combinație între un SUV și un minivan, este a șasea generație de vehicule fără șofer ale companiei Baidu

Compania chineză Baidu a declarat recent că deține permise pentru a opera flote de taxiuri complet autonome în două mari orașe din China. Prin servicul său Apollo Go, în robotaxiurile RT6 EV pasagerii se vor urca și vor fi duși la destinație fără ca vreo persoană să se ocupe de supravegherea deplasării și a traseului, sau să intervină la comenzi în caz de nevoie, cum se întâmpla până acum în taxiurile fără șofer. Vor fi primele taxiuri care vor opera în acest mod în China. Baidu, Inc. activează într-un domeniu de servicii web similar cu Google, dar, conform site-ului investopedia.com, între cele două companii sunt destul de multe diferențe. În timp ce Google este considerată „o fortăreață în arena globală a căutării pe internet”, Baidu, cu sediul central în capitala Beijing, ocupă primul loc în China. În luna mai a anului trecut, Baidu deținea 72,37 de procente din cota de piață internă. Compania chineză „rămâne concentrată pe piața locală”, iar Google continuă să se extindă tot mai mult la nivel mondial. Investind puternic în tehnologia vehiculelor autonome și în inteligența artificială (AI, artificial intelligence), Baidu vrea să introducă de anul viitor în China modelul Apollo RT6 EV la scară largă. Anunțul a apărut în publicația on-line techcrunch.com luna trecută, pe 21 iulie. Noul robotaxi electric (EV, electric vehicle) cu baterie, care arată ca o combinație între un SUV și un minivan, este a șasea generație de vehicule fără șofer ale companiei. După cum arată declarația din 8 august a companiei Baidu, orașele pentru care s-a obținut licența, până acum acordată cu destulă reținere, sunt Chongqing și Wuhan. Pentru a se evita orice problemă legată de siguranță, taxiurile autonome vor circula inițial pe trasee și în intervale orare bine stabilite. Astfel, în Chongqing vor merge într-o zonă de 30 km2 (11,58 mile pătrate) între orele 9:30 și 16:30, iar în Wuhan zona va avea 13 km2 (5,02 mile pătrate) și intervalul orar va fi de la 9:00 la 17:00. Se poate ușor observa că, la început, transportul este programat pe timp de zi. Wei Dong, șeful operațiunilor de siguranță din grupul de conducere inteligentă (Intelligent Driving Group) al Baidu, a declarat într-un interviu pentru agenția Reuters că, „aceste permise au o semnificație profundă pentru industrie” și, gândindu-se la etapele explorării spațiului, a adăugat, „momentul este comparabil cu aterizarea pe Lună”. Pentru că va fi pentru prima dată când taxiurile fără șofer, mai degrabă fără o persoană de siguranță la volan, intră într-un serviciu comercial în China, se va marca un „punct de cotitură în amplul proces de elaborare a politicilor statului pentru conducerea autonomă” (reuters.com). Efortul de accelerare a testelor și aprobărilor pentru vehicule autonome, depus de China, progresează și pentru că în Statele Unite autoritățile de reglementare se preocupă continuu de politicile privind conducerea autonomă și că acestea stabilesc un reper pentru întreaga lume. În încercarea de a-i ajunge din urmă pe americani în dezvoltarea mașinilor conduse autonom, China este din ce în ce mai activă în procesul de elaborare a reglementărilor care permit deplasarea pe drumurile publice a acestor vehicule. Pentru a obține noi licențe cu termen de un an, compania Baidu este în tratative cu guverne locale din Beijing, Shanghai și Shenzhen. Marile orașe vor beneficia de transport de persoane gratuit, iar compania va testa robotaxiurile fără șofer, complet autonome. Și pentru China este evident că în Statele Unite sunt multe companii care aplică tehnologie de ultimă generație, testează mașini fără șofer (self-driving car) și caută zone în care să li se permită să implementeze servicii cu robotaxi. De exemplu, în luna iunie, Cruise, afacerea cu mașini fără șofer deținută de General Motors, a devenit prima care a obținut aprobare pentru a opera un serviciu de taxi comercial folosind mașini fără șofer în statul California. Cu aprobare pentru anumite străzi din San Francisco între orele 22:00 și 6:00, serviciul este limitat la orele de peste noapte și va evita zona aglomerată din centrul orașului. În China, Baidu a lansat primele servicii de taxiuri autonome, care se conduc singure, în 2020 și vrea ca tariful curselor să fie redua la jumătatea celui obișnuit, cel al transportului tradițional de persoane, adică taxiul clasic. Acum, cu modelul Apollo RT6 EV, vehiculul complet autonom al cărui volan poate fi scos, Baidu se poate declara un pionier în domeniu. Vehiculul RT6 are nu mai puțin de 8 senzori LiDAR (Light Detection And Rranging), 18 radare și 12 camere, care îi permit să meargă fără a fi nevoie de atenția șoferului. Toți senzorii sunt integrați pe capotă. Pentru a reduce cât mai mult costurile, majoritatea componentelor este realizată de Baidu. Compania chineză a ajuns la a șasea generație de vehicule autonome. Cel mai nou model, alimentat de baterie electrică, este numit Apollo RT6 EV.

Tags