Serviciul de transport autonom din Metro Phoenix, Arizona, nu a atins, încă, „criteriile” prezentate de companie cu puțin timp înainte de lansare
Continuare La lansarea de la începutul acestei luni a serviciului Waymo One au fost observate câteva deosebiri între ceea ce a transmis purtătorul de cuvânt al companiei Waymo LLC într-o declarație din septembrie sau ce dorea conducerea companiei în urmă cu aproximativ un an și ce se întâmplă în realitate. Serviciul trebuia să se adreseze publicului larg iar taxiurile să circule complet autonom, fără șofer. Din primle zile ale plimbărilor cu taxiurile Waymo One, și în continuare, pasagerii sunt numai persoane angrenate în programul Waymo, iar pe scaunul din față este prezent, pe tot timpul deplasării, un șofer experimentat, cu multe ore de conducere la activ. Se pare că tehnologia nu este în pas cu intențiile conducerii Waymo și progresele sunt mai lente decât se așteptau cei interesați. Potrivit site-ului Ars Technica* (nume care este un termen în limba latină pentru „art of technology” din engleză), persoanele care au văzut mașinile Waymo pe străzi spun că apar, uneori, diferite dificultăți pe traseu. De exemplu, au fost situații când curbele nu au fost luate în deplină siguranță, au avut loc tamponări care puteau fi evitate și altele. Utilizarea aplicației pe telefonul mobil a generat, de asemena, unele întrebări din partea pasagerilor. De exemplu, „Ce se întâmplă dacă se dorește schimbarea destinației în timpul călătoriei și dacă se poate face”. Aceste probleme trebuie soluționate cât mai repede și abia după aceea taxiurile Waymo One se pot numi autonome. După ce a urmărit câteva luni taxiuri Waymo One pe stăzile din Metro Phoenix, un reporter de la Arizona Republic** a spus pentru Ars Technica, „O problemă pentru mașini apare la schimbarea benzilor de circulație”. Același reporter a mai declarat, „Nu știu să fi văzut cineva vreodată un vehicul (taxi) fără șofer pe scaunul din stânga față”. Observații au apărut și în alte publicații, de exemplu The Washington Post și The Verge scriu că mașinile Waymo au dificultăți la unele viraje, mai ales în zonele cu trafic aglomerat. Înseamnă că așteptarea pentru autovehiculele cu adevărat „self-driving car” va fi mai îndelungată, chiar și „în condițiile în care alte companii încearcă să vină din urmă” și că „lansarea serviciului de taxiuri urbane complet autonome pare o provocare destul de dificilă pentru Waymo” (futurism.com). În videoclipul de mai jos sunt câteva secvențe preluate din filmul prezentat pe site-ul companiei și pe youtube.com.
* Ars Technica este un site care publică știri și opinii din tehnologie, știință, politică și societate, apărut pentru prima oară în 1998. Pe site apar informații, recenzii și ghiduri pe teme precum hardware și software, știință, jocuri video etc.
** The Arizona Republic este un cotidian american care apare în capitala statului Arizona, Phoenix. A fost înființat în anul 1890 cu numele de The Arizona Republican. Circulă peste tot în Arizona, fiind cel mai mare ziar al statului și este destinat în principal publicului din acest stat. Din 1995 ziarul apare în ediție on-line. Este deținut de compania media Gannett Company din anul 2000.