Compania olandeză, care a pătruns încă din anul 2019 pe toate continentele, și-a extins rețeaua globală de distribuție printr-un acord cu Neptune Site Services Ltd. din Irlanda
Cea mai bună modalitate de a descoperi ce îmbunătățiri se pot aduce unui produs sau unui serviciu este, probabil, consultarea utilizatorilor, a clienților care își pot spune părerea după ce le-au folosit. Cum și cât de repede vor fi puse în aplicare solicitările propuse este la latitudinea producătorului și, bineînțeles, obligația acestuia, care, uneori le poate realiza cu echipa de colaboratori apropiați sau de consultanți. Așa au procedat inginerii companiei Atmos UAV, „care au lucrat timp de peste un an împreună cu unii dintre utilizatorii și distribuitorii săi autorizați” pentru a aduce ultimele modificări dronei Marlyn. Noile performanțe ale dronei trebuie, în primul rând, „să mulțumească clienții” (atmosuav.com). Compania Atmos UAV și ultimul proiect realizat de aceasta sunt prezentate pe larg în mai multe articole publicate recent pe site-uri dedicate, printre altele, tehnologiei dronelor (de exemplu dronewatch.eu, amerisurv.com sau uasweekly.com), care au preluat informațiile de pe site-ul companiei. Atmos UAV este o companie olandeză specializată în proiectarea și producția de drone aeriene destinate realizării planurilor topografice (cartografiere) și culegerii de date pentru acest scop. Informațiile precise, obținute rapid și cu ușurință de la înălțime cu ajutorul dotărilor UAV (Unmanned Aerial Vehicle), vin, de regulă, în sprijinul profesioniștilor, „permițându-le să ia decizii mult mai bine documentate”. Modelele construite de Atmos UAV sunt drone cu aripi fixe (fixed-wing) VTOL (vertical take-off and landing) de ultimă generație. Recent, compania a lansat Cobalt Release, versiunea reconstruită a brandului Marlyn, „drona cu un design unic la nivel mondial, care îmbină performanța ridicată a unei aeronave convenționale cu aripi fixe cu flexibilitatea elicopterelor”, altfel spus, cu adaptabilitatea rapidă a aparatelor de zbor multirotor. Tehnologia inovatoare și brevetată aplicată dronelor se adresează clienților care execută, constant sau când este necesar, operațiuni de topografie și cartografiere. Marlyn poate opera pentru aplicații din diferite domenii, cum sunt cele din construcții, minerit, agricultură, mediu, sau asociate acestora. Combinarea decolării și aterizării pe verticală cu zborul de croazieră orizontal este o idee care a fost mult timp o provocare tehnologică. În anul înființării companiei Atmos UAV (2013), trei dintre partenerii co-fondatori (Sander Hulsman, Jurjen de Groot și Dirk Dokter) au elaborat în cadrul Facultății de Inginerie Aeronautică și Aerospațială (Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek) a Universității TU Delft (Technische Universiteit Delft) un studiu în care au descris o metodă de realizare practică a acestui concept. Proiectul a fost brevetat și publicat. Cea mai veche și mai mare universitate publică din Olanda (TU Delft) contribuie la reputația orașului care o găzduiește și al cărui nume îl poartă. Aici își are sediul și compania PATS Indoor Drone Solutions, care a proiectat drona quadcopter de mici dimensiuni care „descoperă, atacă și distruge” din zbor dăunătorii din serele de flori sau de legume. Despre această tehnologie inovatoare au fost publicate recent două articole în revista on-line dronele.ro (vezi, dronele.ro/drone-si-protejarea…/ și respectiv dronele.ro/tehnologia-uav-si-lupta…-2/). Lucrarea celor trei specialiști a apărut în „Leonardo Times”, revistă tipărită (și website) a studenților Societății de Inginerie Aerospațială din universitatea olandeză amintită, în care sunt publicate cele mai noi știri din domeniu. „Atmos UAV a aplicat cu succes acest concept vehiculelor aeriene fără pilot (UAV), rezultând un sistem portabil, practic și ușor, cu specificații fără precedent”, scria la acea vreme pe site-ul repository.tudelft.nl. Drona Marlyn poate decola vertical de oriunde și poate cartografia eficient și într-un timp scurt. Este singura dronă din clasa sa construită pentru a funcționa în condiții dure și cu vânt puternic. În specificațiile de pe site-ul companiei (atmosuav.com) se precizează, „Cu Marlyn puteți decola, inspecta (zbura) și ateriza confortabil pe rafale de vânt de până la 45 km/h (28 mph) la nivelul solului și 55 km/h (34 mph) la altitudinea de croazieră, mai mult decât orice altă dronă de acest fel”. Topografii „merită mai mult” decât limita de vânt de 30 km/h (sub 19 mph) a altor modele UAV VTOL cu aripi fixe. Cu Marlyn, datorită rezistenței la vânt puternic, profesioniștii din orice domeniu pot lucra pentru întocmirea hărților (cartografiere) cu aproximativ 30% mai multe zile dintr-o lună. Tot din același motiv, Marlyn poate funcționa în Olanda cu 100 de zile mai mult decât orice altă dronă VTOL standard. Colectarea de date se realizează într-un mod mai sigur și mai eficient. În 40 de minute se face cartografierea unei suprafețe de 2 km2 cu un GSD (Ground Sampling Distance) de 1,6 cm, adică un pixel din imagine reprezintă un pătrat cu latura de 1,6 cm de pe sol. Decolând ca un elicopter și zburând ca un avion, Marlyn poate opera de oriunde și poate acoperi o suprafață de până la 150 ha (cam 370 acri) la un singur zbor. Problema de căutare a unei suprafețe plane pentru aterizarea „pe burtă” nu mai există, nu își mai are sens. Pentru decolare și pentru aterizare, Marlyn are nevoie doar de o suprafață plană de 2×2 metri. Sarcina utilă, care permite multiple variante, poate fi schimbată repede și ușor. Se oferă operatorilor (piloților) „o flexibilitate fără precedent”, iar utilizatorilor profesioniști „beneficiul unor înregistrări de înaltă calitate”. Va urma.