Drona companiei Aerialoop va executa prin noua metodă sute de misiuni pe zi, în condiții meteorologice grele, și urmează ca un singur operator să controleze 10 drone
Continuare Întâlnirile specialiștilor Aerialoop cu Direcția Generală a Aviației Civile din Ecuador s-au impus după reanalizarea modelului de afacere al companiei. DGAC, autoritatea ecuadoriană a aviației civile din Ecuador, cu sediul central în Quito, răspunde de „managementul securității și prevenției în domeniul aeronautic și investighează accidentele și incidentele aviatice” (vezi aviacioncivil.gob.ec). Implicarea DGAC în analiza argumentelor pentru dezvoltarea industriei dronelor aeriene din Ecuador este o activitate absolut necesară, mai ales când „un scenariu nou” poate ajuta simultan, și uneori decisiv, la „economiile din mai multe domenii”. Eficiența Aerialoop în domeniul aviației și al afacerilor prin crearea rețelelor de trasee cu mai multe puncte intermediare (hub-uri) „nu numai că afectează într-un mod specific rezultatele companiei, dar are și un impact pozitiv asupra traficului haotic din orașul Quito”. Specialiștii Aerialoop lucrează deja la găsirea unei soluții la „problema care încă împiedică acest plan să devină realitate, și anume disponibilitatea aeronavei într-un număr suficient pentru implementarea în noua schemă de distribuție” (commercialuavnews.com). Pentru a realiza obiectivul final al fiecărei companii de livrare, adică reducerea costului per pachet la cea mai mică valoare posibilă, Aerialoop trebuie să aducă îmbunătățiri vehiculului aerian ALT6-8, să le crească numărul și să aleagă în mod optim fiecare rută. Scopul este să atingă un cost de 1 USD per zbor pentru deplasări între 12 și 18 mile (20 până la 30 de km). În general, dronele care au aripi fixe (fixed-wing) și decolarea, respectiv aterizarea, pe verticală (VTOL, vertical take-off and landing) permit livrări rapide și eficiente în zonele îndepărtate. Pot fi manevrate în spații înguste și pot transporta, de exemplu, articole de strictă necesitate. Drona VTOL ALT6-8 poate decola vertical dintr-un spațiu de 4X4 m, poate trece rapid la zborul înainte de 100 km/h și poate acoperi peste 100 de km. Este concepută pentru a zbura în condiții meteorologice dificile, este rezistentă la apă și praf (IP55, Ingress Protection 55) și zborul nu este afectat de viteze ale vântului de până la 16 m/s (aerialoop.com). Conform site-ului rainfordsolutions.com, IP55 înseamnă „protecție la pătrunderea limitată a prafului (prima cifră 5) și la jeturile de apă de joasă presiune din orice direcție (a doua cifră)”. Spațiul rezervat pachetelor (sau coletelor) și garda la sol permit integrarea mai multor sarcini utile în același timp (aerialoop.com). După cum a declarat CEO-ul Pedro Meneses, Aerialoop „nu este neapărat o companie de producție”, dar a luat hotărârea să proiecteze și să construiască propriile aeronave, motivul fiind faptul că „dronele existente nu sunt suficient de sigure și de adecvate pentru misiunea în cauză”. În prezent, producția este de o aeronavă pe săptămână, dar „planurile sunt pentru o producție mult mai bună pe termen scurt”. Pedro Meneses a mai spus că ALT6-8 a fost reproiectată „pentru a avea redundanță cvadruplă” și că acum se fac teste pentru raportul de trei drone per pilot, obiectivul final fiind ca 10 aeronave să fie controlate de un singur operator. Modificările aduse noii versiuni și modelul de distribuție aprobat recent de DGAC „vor asigura realizarea obiectivului de un USD/zbor”. Succesul companiei Aerialoop pe piața internă din Ecuador a fost suportul pentru extinderea și în alte țări din America Latină, dar, în același timp, pentru stabilirea de relații comerciale cu firme de renume mondial. Extinderea operațiunilor dincolo de America s-a materializat prin acordul cu Anymile-Mitsubishi Electric, o platformă de management al operațiunilor logistice bazată pe drone (UAV) AnyMile. Demonstrația interactivă a soluției de infrastructură „ușă la ușă” („door-to-door”) a fost prezentată furnizorilor de servicii de „livrare pe ultima milă” („last-mile delivery”) la începutul acestui an la CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas, statul Nevada. La acea dată, site-ul businesswire.com scria că, „Platforma este destinată să sprijine operarea tuturor categoriilor cunoscute de drone (multi-rotor, cu aripă fixă, VTOL cu aripă fixă etc.) pentru a oferi un sistem complet de planificare și gestionare a resurselor”. Este de așteptat ca utilizarea dronelor aeriene „să reducă dramatic timpul de transfer” pentru transporturi și pentru companiile de logistică, permițând inventarierea la timp. Noua tehnologie este ideală pentru livrările de marfă pe distanțe medii și lungi pe piața de petrol și gaze și de energie electrică sau al pachetelor cu materiale privind sănătatea, dar platforma AnyMile este, în primul rând, o soluție care „permite companiilor și operatorilor de flote să programeze și să gestioneze livrările de mărfuri pe distanțe lungi, de până la câteva sute de mile” (businesswire.com). Planul imediat al companiei Aerialoop este să pătrundă cu operațiuni de livrare în câteva țări, inclusiv Statele Unite și Columbia. Pedro Meneses susține că perspectiva pe termen lung este de nivel mondial și că „noua tehnologie va fi noul modelul de distribuție al companiei Aerialoop”.