„Cu noul design, drona ALT6-8 (Aerialoop) poate efectua zilnic sute de misiuni fără perioade de oprire cauzate de condițiile rele de mediu”
Companiile care au ca obiectiv promovarea serviciilor de livrare cu drone aeriene (UAV, Unmanned Aerial Vehicle) a pachetelor cu mărfuri, indiferent de regiunea de pe glob în care activează, dar „în special cele din țările unde cerul nu este foarte aglomerat”, sunt preocupate permanent de evoluția tehnologiei zborului fără echipaj, sau fără pilot la bord, dar și de modelele moderne de dezvoltare a afacerilor. Un exemplu recent de „aliniere” la acest principiu progresist, prezentat pe site-ul commercialuavnews.com, este compania ecuadoriană Aerialoop, cu sediul central în capitala Quito. Spre deosebire de multe alte companii similare din state precum Australia, Columbia, Irlanda, Brazilia și chiar din Ecuador, ale căror eforturi și evoluție au fost evidențiate de-a lungul timpului în articole de pe site-ul amintit, Aerialoop a ajuns să ocupe în prezent „o poziție destul de specială printre companiile aviatice din Ecuador”. Pedro Meneses, cofondator și CEO al companiei, a afirmat, „Credeți sau nu, acum suntem compania aeriană cu cele mai multe zboruri zilnice în Ecuador. Cu noul nostru design al dronei ALT6-8, acum putem zbura sute de misiuni pe zi, fără nicio perioadă de nefuncționare datorată condițiilor de mediu”. Încă de la etapa de proiectare s-a avut în vedere ca drona să fie ușoară și rezistentă, „cu o structură ranforsată cu fibră de carbon și un fuzelaj neted din fibră de sticlă”. Cu extremitățile din spumă, operațiunile de întreținere se realizază la costuri reduse. Pe site-ul companiei (aerialoop.com) se mai precizează, „Configurația unică a motorului, în curs de brevetare, permite redundanță dublă”. Drona are cel mai mare raport sarcină utilă/greutate din clasa sa.
- greutate sarcină utilă – 8.000 gr
- volum sarcină utilă internă – 44.100 cmc
- greutate totală – 25 kg
- capacitate baterie – 22.000 mAh.
Aparatul de zbor al companiei Aerialoop „se mândrește” cu un număr „uluitor” de ore de zbor, peste 10.000, astfel că utilizatorii „pot zbura liniștiți”. Echipată cu șase rotoare puternice (motoare, brațe și elice), ALT6-8 nu are „niciun singur punct de defecțiune”, ceea ce înseamnă că poate continua zborul chiar dacă la unul dintre cele șase brațe apare o defecțiune. Nivelul suplimentar de siguranță al fiecărei deplasări, care oricum este foarte ridicat, se asigură de o parașută balistică încorporată. Drona ALT6-8 este „alegerea ideală pentru operațiuni critice”, conform aerialoop.com. Observația lui Pedro Meneses privind numărul de misiuni pe care le poate îndeplini cel mai nou model în cele mai noi scenarii nu se referă doar la noua tehnologie pe care a implementat-o echipa sa, ci și la faptul că va fi utilizat un mod nou de livrare de la un punct de plecare către destinația de aterizare, un mod mai eficient, „mai degrabă neobișnuit”, de a distribui pachetele. Se va trece de la schema de livrare punct la punct cu o singură rută la o rețea de trasee cu mai multe hub-uri (puncte intermediare). Pentru „rearanjarea” modelului de livrare, specialiștii companiei Aerialoop s-au întâlnit cu cei ai agenției ecuadoriene care reglementează aviația civilă (DGAC, Dirección General de Aviación Civil). Opinia promovată în articolul de pe site-ul Commercial UAV News, și anume că „agențiile de reglementare din întreaga lume nu sunt în totalitate confortabile” cu ideile din domeniul aviației fără echipaj, este probabil valabilă, dar abordarea companiei Aerialoop aduce un concept cu totul nou. Propunerea „îndrăzneață” de a crea 6 hub-uri și 16 rute între ele, disponibile comercial, a primit în cele din urmă aprobarea agenției. „Scopul adevărat este crearea de rețele aeriene, nu doar să facem livrări”, a mai spus Pedro Meneses. Trebuie ținut cont că Aerialoop „a cultivat” de-a lungul anilor o relație strânsă cu DGAC din Ecuador. Inițial, se va porni de la efectuarea cu ATL6-8 a cel puțin 300 de zboruri pe fiecare rută și, în cele din urmă, să se atingă obiectivul proiectat de 1.000 de zboruri. Pedro Meneses a adăugat că există studii care demonstrează că 1.000 de livrări cu drona reduc traficul în orice zonă metropolitană majoră cu 1 procent. Aceasta înseamnă că, pe lângă faptul că mii de persoane nu mai pierd în fiecare zi multe ore stând în mașină, se reduce semnificativ nivelul de poluare a orașului și volumul de combustibil consumat. Așa se poate explica de ce „autoritatea de reglementare a fost dispusă să ne asculte argumentele și propunerile”, spune CEO-ul companiei.