Mai multe publicații prezintă știrea ca fiind o încercare de a se face „publicitate mascată” robotului Promobot dar, cum de a acceptat Tesla această „manevră” (?)
Un incident, care pentru foarte mulți pare „cel puțin ciudat”, a avut loc cu puțin timp înainte de ziua în care și-a deschis porțile cea mai mare expoziție de tehnologie și electronică de consum din lume (CES, Consumer Electronics Show), un eveniment organizat anual sub patronojul organizației CTA™ (Consumer Technology Association) în renumitul Las Vegas, cel mai mare oraș al statului Nevada, Statele Unite. Pe 6 ianuarie 2019, când se desfășurau pregătirile pentru deschiderea expoziției, un robot umanoid Promobot, care se îndrepta împreună cu alți „colegi de echipă” spre „locul de odihnă” al standului rezervat special, a fost lovit „din greșeală” de o mașină fără șofer (self-driving car). Un autovehicul marca Tesla, model S, care se deplasa pe întuneric (cam pe la ora 7 seara) în sistem complet autonom, a acroșat un robot Promobot care s-a distanțat „fără vreun motiv” de grupul de câțiva „parteneri” din care făcea parte. Dispozitivul lovit, care deja poate fi numit „victimă”, este un robot umanoid, controlat de inteligență artificială (AI, artificial intelligence), care se poate închiria pentru diferite activități cu sume pornind de la 2.000 de dolari. Compania rusă, cu sediul în orașul Perm din Permskiy Kray (ținutul Perm), care a dezvoltat și care comercializează Promobot, a declarat într-un comunicat de presă că robotul accidentat „nu-și va reveni niciodată” pentru că are „daune serioase”. Au fost afectate serios, sau chiar distruse, mai multe părți ale corpului, platforma de deplasare, capul și mecanismele de dirijare a brațelor, care aproape sigur nu mai pot fi reparate. Anunțul a fost imediat reluat și dezbătut de mai multe publicații, în care apar și diferite suspiciuni sau semne de întrebare cu privire la acest „accident”, care face obiectul unei investigații a poliției locale. Directorul de dezvoltare din compania Promobot, Oleg Kivokurtsev, a declarat, „Bineînțeles că suntem frustrați. Am adus acest robot din Philadelphia pentru a-l prezenta la CES. Acum, nici nu poate participa la eveniment și nici nu mai poate fi recuperat. Vom efectua o investigație internă ca să aflăm de ce a ajuns pe carosabil”. În mașina Tesla model S se afla George Caldera care a decis să testeze modul de conducere complet autonom pe un traseu unde nu întâlnea alte mașini sau pietoni, pe o porțiune de șosea relativ necirculată, într-o zonă liniștită. Robotul Promobot ar fi trebuit să fie identificat ca un obstacol și ocolit dar, autovehiculul autonom l-a lovit lateral și a continuat parcursul ca și cum nu s-a întâmplat nimic. Poliția se ocupă de cercetarea cazului. După această neplăcută întâmplare, George Caldera a declarat, „Nu era nimeni acolo, niciun om, niciun vehicul. Am trecut mașina Tesla în modul de condus autonom şi a început să meargă. La un moment dat am văzut ceva pe carosabil. La început am crezut că a este o maşină, iar Tesla a lovit-o din plin”. Pentru modelul S nu este primul caz, mașina Tesla autonomă a mai fost implicată și în alte accidente, unele grave, care la momentul respectiv au fost aduse la cunoștința publicului.
Este prima situație în care impactul a fost cu un alt robot. George Caldera a mai spus, „Îmi pare rău, robotul arăta drăguț. Îmi cer sincere scuze inginerilor care l-au realizat”. Și acest incident este amplu mediatizat, iar unele publicații au sugerat că este o formă mascată de a face publicitate robotului Promobot model v4, care în ultima perioadă a mai fost în atenția presei. În luna decembrie anul trecut, a fost „prezentat” lui Vladimir Putin, președintele Rusiei, cu care a dat mâna și l-a salutat.