Colaborarea Iris cu DMI înseamnă progresul BVLOS

September 2021

 

Iris Automation, un inovator în siguranța UAV, colaborează cu Doosan Mobility Innovation, creatorul tehnologiei de alimentare a dronelor cu energie bazată pe celule de combustibil cu hidrogen

Iris Automation este un pionier al tehnologiei de siguranță pentru domeniul avionicii. Sistemul său de detectare și evitare (DAA, detect and avoid) numit Casia ajută ca misiunile dronelor aeriane (UAV, Unmanned Aerial Vehicle) în sistemul de zbor BVLOS (beyond visual line of sight) să se desfășoare în deplină siguranță. Sediul central al companiei Iris Automation Inc. este în San Francisco, California (crunchbase.com), iar reprezentanța comercială în orașul Reno din statul Nevada, oraș care poartă numele generalului Jesse Lee Reno (n. 20 aprilie 1823, d. 14 septembrie 1862), ucis în luptă în timpul Războiului Civil American dintre 1861 și 1865. Pentru Reno, cunoscut sub numele de „cel mai mare oraș mic din lume”, este foarte importantă industria cazinourilor și a turismului. Iris Automation colaborează cu autoritățile din aviația civilă, inclusiv cu FAA, pentru actualizarea unor principii de reglementare care să asigure că sistemele de aeronave fără pilot sau UAS (Unmanned Aircraft Systems) operează prin tehnologie BVLOS în condiții de siguranță în spațiul aerian național. Compania participă la mai multe programe de integrare din Statele Unite și din Canada. Cerințele de reglementare, care se bazează pe performanță, crează normele care oferă siguranță operațiunilor BVLOS și le face „viabile din punct de vedere economic și avantajoase din punct de vedere ecologic” (irisonboard.com). În vara acestui an, agenția FAA (Fderal Aviation Administration) a selectat Iris Automation pentru a participa la Comitetul de Reglementare a Aviației (ARC, Aviation Rulemaking Committee) pentru sisteme BVLOS. Recent, compania Iris Automation a anunțat colaborarea cu Doosan Mobility Innovation (DMI) pentru integrarea sistemului său DAA Casia cu familia DMI de sisteme și drone alimentate cu hidrogen. Soluția comună va permite clienților DMI să execute misiuni BVLOS sigure și în același timp „accelerează intrarea producătorului coreean pe piața din Statele Unite” (uasvision.com). Compania Iris Automation va fi pentru DMI furnizorul exclusiv al tehnologiei de detectare și evitare. Doosan Mobility Innovation a creat primul sistem comercializat din lume alimentat de celule de combustibil cu hidrogen pentru drone. După cum este prezentată pe site-ul doosanmobility.com, „DMI este o companie creată în totalitate de Doosan Corporation (sau Doosan Group), o companie globală cu venituri de 18,5 miliarde de dolari”. Cuvântul Doosan este o combinație între „doo” și „san” care înseamnă „boabe mici de nisip formează împreună un munte”. În acest an mai multe companii din grupul Doosan se vor muta într-un sediu nou, o clădire cu 27 de etaje și 7 niveluri la subsol,  construită în Bundang, o comunitate în plină dezvoltare din Coreea de Sud. Primul model din lume de UAV cu pilă de combustibil cu hidrogen este DS30. Cu un timp de zbor de două ore, de patru ori mai mare decât al dronelor cu baterie, DS30 poate zbura până la 80 de kilometri. Prin aceste performanțe face posibile aplicații noi în diverse industrii, cum ar fi inspecția utilităților, livrarea de mărfuri, monitorizarea situațiilor de urgență sau siguranța publică etc. În 2020 DS30 a câștigat premiul CES (Consumer Electronics Show) pentru cea mai bună inovație din domeniu. Datorită zborului de mare anduranță, datorat tehnologiei cu celule de combustibil cu hidrogen, „DMI a deschis domenii noi de utilizare pentru drone și accelerează dezvoltarea industriei UAV”. DMI și-a lansat cu succes produsele și în Statele Unite și în China, iar acum este pregătită să-și extindă afacerea peste tot în lume. DMI a proiectat, produce și comercializează patru modele de drone, DS30, un octocopter care poate transporta o sarcină utilă de 5 kg, DT30, un hexacopter cu sarcina maximă de 3 kg, DJ25, model VTOL (vertical take-off and landing) cu aripi fixe (fixed-wing) cu 2,5 kg sarcină utilă, și DZ15, primul UAV elicopter (helicopter-drone) din lume cu energie de la celule de hidrogen, poate ridica 4,5 kg. Parteneriatul dintre Doosan Mobility Innovation și Iris Automation pentru instalarea pe drone a dispozitivului DAA Casia, cel mai performant sistem pentru siguranța operațiunilor de zbor BVLOS, va permite dronelor Doosan „să observe și să reacționeze în timpul zborului la mediul aerian înconjurător” (prnasia.com). Casia detectează alte aeronave folosind software și algoritmi speciali pentru „a identifica și pentru a lua decizii inteligente cu privire la amenințarea pe care o pot reprezenta acestea”, se arată pe site-ul irisonboard.com. În funcție de caz, urmează declanșarea unei alerte și manevrele sigure de evitare a coliziunilor. Cu tehnologia de alimentare pe bază de hidrogen, dronele comerciale DMI sunt capabile să zboare dincolo de linia de observare (BVLOS) și sunt recomandate aplicațiilor care necesită anduranță ridicată, iar cu sistemul Casia integrat, livrat de Iris Automation în două variante (Casia și Casia X), operațiunile cu drone DMI sunt atât ecologice, cât și de durată. Cele două companii, Iris Automation și Doosan Mobility  Innovation, vor colabora și pentru a aduce recomandări cerințelor de reglementare și normelor din domeniul dronelor aeriene.

Tags