TRV-150, drona care transportă o sarcină utilă de 68 kg

December 2020

 

Drona TRV-150 (sau T-150) respectă standardele din armată. Este o dronă eVTOL destinată transportului de mărfuri pentru uz comercial, guvernamental, militar sau privat

Compania Malloy Aeronautics Ltd. a adus recent unele îmbunătățiri dronei TRV-150, cunoscută și sub numele de T-150, iar testele efectuate în tot felul de condiții meteorologice dificile, cum ar fi, de exemplu, ploaie, vânt puternic sau ninsoare, s-au finalizat cu succes. TRV-150 este o dronă aeriană (UAV, Unmanned Aerial Vehicle) cu decolare și aterizare pe verticală, alimentată electric (eVTOL, electric Vertical Take-Off and Landing), de dimensiuni medii. Fiind capabilă să transporte o sarcină utilă de 68 kg (peste 140 lbs), având o autonomie maximă de 70 km (43 mile) și o anduranță de 36 de minute, TRV-150 se încadrează în categoria dronelor de marfă. Malloy Aeronautics, care are ca obiectiv dezvoltarea de drone eVTOL, a fost înfințată în 2012 de Chris Malloy, inginer și pilot de elicopter. În urmă nu cu mulți ani, în 2006, Chris Malloy a proiectat și testat aeronava echipată cu un motor cu ardere internă și cu două elice numită Hoverbike P1. Pilotul era așezat la fel cum stă un motociclist și o conduce cu ajutorul unui mâner asemănător ghidonului de motocicletă. Următorul model, tot o aeronavă eVTOL cu un singur pasager, numită Hoverbike P2, era complet electrică și avea patru propulsoare. Pe site-ul evtol.news se mai precizează că ambele modele (Hoverbike P1 și P2) au fost prototipuri și nu au mai sunt folosite ulterior. Compania Malloy Aeronautics, cu sediul central în mica localitate White Waltham, comitatul Berkshire din sud-estul Regatului Unit, are ca principală activitate proiectarea și construirea aparatelor de zbor eVTOL (cu decolare și aterizare pe verticală alimentate electric) care să poată transporta o sarcină utilă de greutate însemnată. Pe site-ul companiei se arată că, pe baza experienței și a testelor efectuate timp de mai mulți ani, sunt oferite clienților platforme care permit livrarea mărfurilor în mod autonom la timp și în orice locație stabilită. Aeronavele (UAV) proiectate și construite de compania Malloy Aeronautics pot fi utilizate pentru operațiuni de transport marfă de clienți comerciali, militari, guvernamentali sau particulari. Inițialele din numele dronei înseamnă vehicul de aprovizionare tactică (TRV, Tactical Resupply Vehicle). Toate aparatele de zbor Malloy Aeronautics sunt construite la standardele armatei, asigurând clienții că pot avea „un vehicul de înaltă calitate pentru nevoile lor logistice”, se arată pe site-ul evtol.news, iar în prezentarea de pe site-ul companiei (malloyaeronautics.com) scrie, „acest lucru înseamnă că vehiculele noastre fac exact ceea ce spunem, oricând, oriunde”. Pentru a trimite drona în zbor autonom spre orice punct selectat pe o hartă și pentru a-i stabili traseul se folosește un laptop și o interfață de tip google map. Marfa transportată poate fi coborâtă în timp ce drona este în aer sau poate fi preluată din containerul atașat dronei după ce aceasta aterizează. Cele patru brațe, fiecare având câte două motoare și două elice, se pot plia pentru ca drona să poată fi pusă într-o cutie specială. Astfel, după cum se observă și în imaginile preluate de pe site-ul malloyaeronautics.com, drona este protejată, poate fi depozitată sau poate fi transportată de un vehicul terestru sau aerian. Pe lângă cele trei caracteristici ale dronei TRV-150, descrise mai sus (autonomie, anduranță și greutatea maximă a sarcini utile), dintre datele prezentate în specificațiile dronei de marfă de pe site-ul companiei Malloy Aeronautics, următoarele sunt mai relevante :

  • tipul de aeronavă : dronă cargo eVTOL,
  • mod de zbor : autonom,
  • încărcătură : doar marfă,
  • număr de elice propulsoare : 8,
  • motoare (electrice) : 8,
  • sursă de alimentare : baterii,
  • tren de aterizare : patină fixă.

Specialiștii din armată spun că logistica, adică aprovizionarea trupelor cu hrană și apă, cu piese, echipament și combustibil, cu muniție și multe altele, este o operațiune foarte importantă. Transportul proviziilor în timpul războiului este o muncă periculoasă și, de aceea, se caută soluții pentru a elimina riscul pentru personalul destinat acestor activități și pentru a reduce timpul de transport. „Cu o dronă autonomă de marfă eVTOL soldații pot avea proviziile necesare pe timpul zilei sau pe timp de noapte și în orice condiții meteorologice” (evtol.news). Pe același site se arată că în Statele Unite „obiectivul pe termen lung este să se realizeze reîncărcarea fără fir (wireless) a bateriilor, astfel încât aeronavele eVTOL să poată fi încărcate în timpul zborului”. Va urma.

Tags