Dolce&Gabbana a impresionat publicul când colecția de genți de damă a fost purtată de drone aeriene
Organizarea unei prezentări de modă, cu ecouri în toată lumea, implică multă disciplină, inventivitate și originalitate. În ultimele zile ale lunii februarie s-a desfășurat la Milano Săptămâna Modei. care este recunoscut de mai mult timp ca un eveniment cu tradiție și cu reputație internațională. A fost a șasea ediție. În ultima zi au fost dezvăluite noutățile create de Domenico Dolce și Stefano Gabbana, renumitul „duo” din lumea modei, cunoscut sub numele „Dolce e Gabbana”. La începutul reprezentației spectatorii au fost uimiți de ideea ingenioasă prin care a fost expus un set de genți de damă. Opt drone aeriene s-au „plimbat” deasupra podiumului, fiecare susținând, într-un zbor lent, câte o poșetă. Dronele aveau ca accesoriu mici camere video, care filmau publicul și transmiteau în timp real imaginile cu spectatorii, imagini care puteau fi urmărite pe câteva ecrane gigant din sală sau pe unele rețele de socializare. Pe lângă pasarela de prezentare s-au aflat tot timpul doi tehnicieni, îmbrăcați în halate albe, care sugerau doi cercetători sau doi oameni de știință. Ei controlau zborul dronelor, supravegheau evoluția lor și se asigurau că nu pot să apară incidente. Erau „responsabilii” demonstrației. Pentru a nu fi perturbată conexiunea cu aparatele de zbor, asistența a fost rugată să oprească aplicațiile wifi de pe telefoanele mobile sau de pe alte aparate electronice. Spectacolul a durat câteva minute. Cele opt drone, model quadcopter (cu patru motoare propulsoare) neprecizat, aveau o protecție specială în jurul elicelor. Această prezentare cu echipamentele UAV (Unamenned Aerial Vehicle), cunoscute în Italia ca APR (Aeromobili a Pilotaggio Remoto), a fost comparată, din punct de vedere al inițiativei și al impactului vizual, cu cea a renumitului creator Gucci de la o altă prezentare de modă, când manechinele purtau la braț propriul cap clonat. Defilarea genților marca Dolce&Gabbana din sala Metropol, un cinematograf din anii ’40 transformat special pentru acest eveniment, a șasea ediție a Săptămânii de Modă de la Milano, a fost primul spectacol de acest fel care a folosit tehnologia dronelor aeriene. Flota de opt drone a „plutit” prin fața publicului într-un zbor bine coordonat. Fiecare dronă avea în partea de sus un bec, asemănător unei perle sau a unui diamant, care reprezenta o coroană. Mai multe publicații au declarat că designerii italieni au dus prezentările de modă la o etapă nouă și nu este exclus ca și în magazine să fie văzute, în curând, drone care să prezinte noile modele de haine sau accesorii de îmbrăcăminte. În continuare se pot vedea câteva dintre imaginile care au impresionat publicul și au făcut înconjurul lumii.