În urmă cu un an, compania StoreDot a demonstrat în direct încărcarea completă a bateriei unui scuter electric în doar cinci minute cu UFC, tehnologie aplicată acum dronelor
În general, încărcarea completă a bateriei unei drone comerciale (UAV, Unmanned Aerial Vehicle), care poate dura între 60 și 90 de minute, asigură un timp de zbor de aproximativ 30 de minute. Prin urmare, după un calcul simplu, reiese că dronele dotate cu o singură baterie sunt obligate să stea mai mult timp la sol, în stația de încărcare, decât în zbor. Pentru majoritatea aplicațiilor cu drone de acest fel timpul de întrerupere a unei misiuni de zbor „este inacceptabil” (timesofisrael.com). Ca să rezolve problema duratei mari de încărcare, generată de tehnologia actuală, utilizatorii dronelor trebuie să achiziționeze mai multe baterii suplimentare și să le schimbe între zboruri, operațiune ce se poate face numai după aterizarea dronei. Publicația on-line The Times of Israel din Ierusalim, prin site-ul amintit mai sus, apreciază că „acest proces nu numai că mărește costurile, dar necesită și personal uman pentru înlocuirea bateriilor”. Aceeași idee este exprimată și în articolul publicat pe prnewswire.com, site-ul distribuitorului de buletine de informare și de comunicate de presă PR Newswire, care are sediul în New York City. Întreruperea operațiunilor de zbor „neagă, în final, unul dintre principalele avantaje ale utilizării dronelor, și anume zborul autonom”. Modul de funcționare a dronelor este limitat atunci când operatorul trebuie să se preocupe și de procesul de încărcare a bateriei, sau de înlocuirea celei consumate cu una încărcată. Stațiile pentru drone sunt deja o realitate dar, după ce sunt localizate, tot forțează dronele să aterizeze și să staționeze pe toată perioada de reîncărcare a bateriei. La fel se întâmplă și dacă sistemul de înlocuire a bateriei este automatizat. Concluzia este că, până acum, dronele comerciale pierdeau o mare parte din timpul lor de zbor, oricum limitat, parcurgând traseul către locul de încărcare a bateriei și înapoi la misiune după ce a devenit din nou funcțională. Astfel, „scade considerabil eficiența operațiunii de zbor”, mai ales dacă utilizarea dronei este restricționată din cauza unui teren periculos, acolo unde „pot aduce cele mai mari avantaje”. Cele două probleme majore de care se lovesc în prezent dronele au găsit rezolvarea prin o nouă invenție a echipei companiei start-up StoreDot Ltd. din Herzliya, oraș situat în partea de nord a districtului Tel Aviv, Israel. Compania StoreDot dezvoltă tehnologie de ultimă generație bazată atât pe sinteza compușilor organici cât și anorganici, devenind lider în inovația privind acumulatorii pentru vehicule electrice și materialele. Anul trecut, în luna iulie, a fost prima din lume care a demonstrat în direct o încărcare completă în doar cinci minute a unui scuter electric cu două roți. Recent, StoreDot a adus pentru prima dată pe piața dronelor sistemul de încărcare ultra-rapid (UFC, ultra-fast charging), reducând timpul de încărcare de la minim o oră la doar cinci minute (prnewswire.com). De acum, aplicarea UFC va face să dispară așa-numitele bariere, adică implicarea unei persoane la înlocuirea bateriei consumate și restricțiile de amplasare a unei stații de încărcare. Vor fi astfel eliminate definitiv principalele două obstacole „care au împiedicat industria dronelor comerciale să-și demonstreze întregul potențial”. Sistemul proiectat, construit și prezentat recent de StoreDot se bazează pe tehnologia numită FlashBattery, care reduce semnificativ timpul de încărcare a bateriei și care lucrează destul de simplu. Când drona aterizează în stația de încărcare, se deschide o clapetă pentru a permite conectarea bateriei la încărcător. Odată ce clapeta, sau capacul stației, se închide, bateria dronei începe să se încarce. Noua tehnologie asigură pentru o baterie între 100 și 150 de cicluri. Dr. Doron Myersdorf, CEO al StoreDot, a spus că „utilizarea unei soluții UFC pentru drone schimbă total jocul”. Prin reducerea timpului de încărcare la doar 5 minute, ceea ce este de până la 18 ori mai rapid decât la bateriile din prezent, și eliminând nevoia intervenției omului, operatorii dronelor au o libertate mult mai mare pentru a stabili locul unde pot amplasa stațiile de încărcare. „Drept urmare, o misiune a dronei comerciale va fi, în sfârșit, complet autonomă și fără opriri”. Aplicațiile în care timpii de răspuns sunt esențiali vor obține un avantaj competitiv, a declarat dr. Doron Myersdorf. Tehnologia UFC poate îmbunătăți și extinde operațiunile cu UAS (Unmanned Aircraft Systems) ale multor companii, făcându-le mult mai profitabile. Dr. Myersdorf a mai spus, „Credem că această tehnologie poate deschide porțile și altor jucători noi, care să intre în acest spațiu și să își extindă oferta de servicii făcând din folosirea dronelor comerciale o soluție mai atractivă și o metodă nouă de a obține profit”. Pe site-ul youtube.com, unde StoreDot a promovat sistemul pentru drone bazat pe UFC, se arată că, „Dronele au transformat lumea din jurul nostru”. De la misiuni militare și de securitate, la aplicații comerciale cum ar fi inspecțiile industriale pentru siguranță sau analiza terenurilor și monitorizarea culturilor agricole, la livrarea coletelor sau folosirea în scop personal, dronele au crescut rapid în popularitate și în importanță. Aacum, mai mult ca niciodată, din cauza pandemiei dronele sunt și un mijloc eficient pentru combaterea răspândiri virusului periculos și pentru reducerea contactului direct. „Valorificarea întregului potențial al dronelor comerciale se realizează mult mai ușor” după depășirea barierelor amintite mai sus.