German Airways și Wingcopter vor colabora ca să „rezolve” o caracteristică esențială a livrărilor offshore, posibilitatea aterizării la punct fix pe o navă în mișcare
Continuare Companiile German Airways (care aparține grupului Zeitfracht) și Wingcopter GmbH au convenit ca dronele eVTOL Wingcopter 198 să efectueze decolări de pe aeroportul Rostock-Laage, care, de la începutul anului face parte, deasemenea, din Zeitfracht Gruppe. Intenția de preluare a părții civile din aeroportul regional Rostock-Laage de Zeitfracht Gruppe a apărut public la jumătatea lunii octombrie 2021. Un articol de la acel moment de pe site-ul wiwo.de al publicației săptămânale de știri despre afaceri WirtschaftsWoche (‚wirtschaft’ înseamnă economie sau afaceri, iar ‚woche’ înseamnă săptămână) scria că prin această operațiune comercială grupul Zeitfracht „a trecut la achiziții majore”. În trecut, compania „de familie” din Berlin (Zeitfracht) „a achiziționat și a restructurat cu succes o serie de companii din sectorul logistic, sau cu un background logistic puternic”. Aeroportul din Rostock este denumit oficial Flughafen Rostock-Laage pentru că se află lângă orașul Rostock și la limita de nord-vest a orașului Laage, care aparține districtului Rostock. Orașul Rostock, situat pe estuarul râului Warnow, este cel mai mare oraș al landului Mecklenburg-Vorpommern și cel mai important port german de la țărmul Mării Baltice. Aeroportul este „perfect” pentru progresul colaborării dintre cele două companii (German Airways și Wingcopter) pentru că oferă echipei de dezvoltare „un mediu ideal pentru zboruri de testare extinse, precum și spații pentru măsurători și pentru evaluarea datelor colectate”, conform comunicatului comun. Grupul Zeitfracht operează deja în sectorul offshore cu OPUS Marine (OPUS sunt inițalele de la Offshore Projects Unique Solutions), compania sa de transport maritim. German Airways și Wingcopter vor colabora strâns la dezvoltarea unei funcții „care să permită dronelor de livrare eVTOL să aterizeze cu o precizie maximă pe nave în mișcare” (offshorewind.biz). Chiar dacă acoperă mai multe sectoare de afaceri, orientarea principală a publicației on-line OffshoreWIND este prezentarea ultimelor știri despre evoluția industriei eoliene offshore (parcuri eoliene, proiecte, turbine, echipamente și instalații, autorități implicate în această piață etc.). Prin parteneriatul dintre Zeitfracht și Wingcopter va fi încurajată utilizarea dronelor aeriene, sau UAV, pentru livrări offshore. Wolfram Simon-Schröter, membru în consiliul de administrație al Zeitfracht, a spus, „Din punctul nostru de vedere este un moment potrivit pentru utilizarea comercială a dronelor, de exemplu pentru livrarea de piese de schimb către parcurile eoliene offshore. Cu German Airways, aeroportul Rostock, experiența în operațiuni de livrări pe mare a companiei de transport maritim OPUS și împreună cu Wingcopter avem premisele necesare pentru a duce această tehnologie cu un mare pas înainte”. O altă declarație despre colaborarea pe piața livrărilor offshore și a UAV aparține lui Tom Plümmer, co-fondator și CEO al Wingcopter. Acesta a declarat, „Suntem foarte încântați că am câștigat un partener ca Zeitfracht, care are o experiență extraordinară în sectorul logisticii și al aviației. Odată cu zborurile de aprovizionare planificate către nave și parcuri eoliene offshore, vom deschide o nouă zonă de aplicare, în creștere rapidă, pentru care drona Wingcopter 198 este ideală datorită eficienței sale ridicate, chiar și în condiții meteorologice extreme. În plus, locul de testare și cooperarea strânsă oferă oportunitatea de a dezvolta în comun alte domenii de afaceri”. Într-adevăr, modelul UAS eVTOL Wingcopter 198 oferă oportunități noi pentru dronele de livrare, iar capacitățile de zbor și de transport (sarcinile utile) depășesc limitele convenționale. Pe site-ul companiei (wingcopter.com) sunt precizate câteva domenii și operațiuni pentru care sunt recomandate dronele Wingcopter 198. De exemplu, pot fi utilizate pentru servicii medicale aeriene, de către furnizorii din logistică, în comerțul electronic, de organizațiile umanitare etc. La nivel mondial au participat cu succes la mai multe proiecte în mai multe țări. În continuare sunt redate câteva exemple din lista publicată de companie pe site-ul wingcopter.com :
- Vanuatu – Livrare la cerere pentru tratament medical; s-au trimis vaccinuri în 18 sate îndepărtate
- Irlanda – Livrare medicală; prima livrare de insulină din lume cu o dronă BVLOS
- Italia – Cercetări vulcanologice; cartografierea Muntelui (Vulcanului) Etna
- Canada – Conservarea faunei sălbatice; supravegherea balenelor în apele arctice
- Germania – Livrare în zone industriale; etape noi în logistica inter-siteuri
- Norvegia – Inspecție la infrastructură; verificarea autonomă a liniilor electrice.
La operațiunile de mai sus au fost efectuate zborurile :
- distanța parcursă (în kilometri) : 40, 22,40, 38, 24, respectiv 35
- timpul mediu de zbor (minute) : 13, 17, 40, 35, 17, 35
- sarcina utilă (în kilograme) : 3,5, 0,5, 2,0, 1,5, 1,0, 3,0.
Printre specificațiile și caracteristicile mai importante ale dronei Wingcopter 198 sunt :
- sarcina utilă : până la 6 kg total
- raza de acțiune : până la 110 km
- rezistenta la vânt : medie 15 m/s, cu rafale de 20 m/s
- viteza de croazieră implicită : 100 km/h.
Gama de kilometri ce pot fi parcurși :
- 75 km cu 5 kg sarcină utilă
- 85 km cu 3 kg
- 95 km cu 1 kg
- 110 km fără sarcina utilă
Viteza :
- 144 km/h viteza maximă de croazieră
- 100 km/h viteza de croazieră implicită.