Robotul umanoid Digit duce coletele la ușa clientului (1)

June 2019

 

Ford și Agility Robotics colaborează pentru realizarea unui serviciu complet de livrare a coletelor comandate on-line, cu un vehicul autonom (Ford) și un robot biped (Agility)

Livrările de colete sunt mult mai eficiente dacă sunt făcute cu un vehicul autonom (self-driving car), decât cu un minivan, cu o camionetă sau cu un vehicul pe două roți condus de o persoană, de un angajat al firmei furnizoare. Problema care apare, în ambele variante, este de a găsi o soluție pentru cum vor fi parcurși „ultimii metri” până la benefiarul comenzii on-line. Fie angajatul companiei de livrări trebuie să meargă la ușa clientului și să predea pachetul, fie un membru al familiei care a făcut cererea să ajungă la mijlocul de transport ca să ridice comanda. Pentru a rezolva aceată situație, compania americană Ford, care de câțiva ani proiectează și testează automobile autonome (mașini fără șofer), a început colaborarea cu Agility Robotics, o entitate desprinsă în 2015 din Universitatea de Stat din Oregon (Oregon State University) cu scopul de a promova cercetările centrului Dynamic Robotics Laboratory (DRL) din domeniul locomoției bipede. De exemplu, versiunile mai noi ale robotului Cassie, proiectat inițial de DRL, a fost construit de Agility Robotics. Cassie are o agilitate impresionantă și a demonstrat abilități superioare oricărui alt robot experimental construit până acum. „În viitor, Cassie va putea fi folosit pentru a livra pachete, pentru a asista persoanele în vârstă și pe cele cu deficiențe locomotorii, sau pentru a ajuta personalul de urgență să rezolve unele cazuri mai periculoase”, se arată în descrierea de pe site-ul oregonstate.edu. Sediul principal al companiei Agility Robotics, înființată în toamna anului 2016, este în orașul Albany, capitala comitatului Linn din statul Oregon, iar locația de pe coasta de est a Statelor Unite a fost inaugurată în Pittsburgh, reședința comitatului Allegheny, Pennsylvania, în urmă cu un an, în luna iunie 2018. Robotul biped, care va însoți mașinile autonome Ford, și datorită căruia compania care ocupă locul cinci în lume la producția de automobile va schimba radical viziunea privind viitorul livrărilor de pachete, este numit Digit. Pe site-ul medium.com, dr. Ken Washington, vice-președinte și CTO (Chief Technology Officer) al Ford Research and Advanced Engineering, scria pe 22 mai a.c. că începutul colaborării înseamnă „explorarea unor noi frontiere în lumea autonomiei și un mod nou de a gândi cum vom face livrări”. Automobilele vor fi în așa fel echipate încât se va realiza „ceva ce era surprinzător de dificil, adică ultimul pas al unei livrări, de la mașină la pragul ușii”. Ken Washington a mai adăugat, „din programele noastre pilot am învățat că beneficiarii comenzilor nu sunt foarte încântați să-și părăsească locuința pentru a recupera coletele livrate” și că angajații firmelor care se ocupă de transport își pot îndrepta atenția spre alte sarcini decât să ducă un colet la ușa clientului. „Serviciul Poștal din Statele Unite (U.S. Postal Service) a livrat în 2018 peste 6 miliarde de pachete, dublu față de volumul pe care îl gestiona în urmă cu aproximativ zece ani” (medium.com). Pentru un asemenea număr de operațiuni trebuia găsită o modalitate mai simplă, iar „echipa” formată din vehiculul autonom Ford și robotul Agility pare a fi soluția ideală. Secvențele extrase de pe site-ul youtube.com, unde Ford a publicat recent, tot pe 22 mai, clipul de prezentare al modului cum va acționa robotul biped Digit-1 (Agility), sunt cât se poate de concludente. Imaginile video nu mai au nevoie de niciun comentariu. Videoclipul lansat de Ford descrie modul în care compania va desfășura parteneriatul cu firma Agility. Robotul Digit nu doar descarcă pachetul când „mașina fără șofer” cu care „colaborează” ajunge la destinație, el poate „să ocolească obstacole fără să-și piardă echilibrul, să meargă în mod natural pe un teren denivelat, să urce și să coboare scări”.

 

În Statele Unite doar aproximativ un procent dintre locuințe au asigurat accesul pentru scaunele cu rotile. Digit este construit dintr-un material ușor și poate să ridice pachete cu o greutate de până la 40 de livre (aproximativ 18 kilograme). Robotul biped Digit nu trebuie să construiască o hartă detaliată a mediului înconjurător, a spațiului prin care se va deplasa, el se poate folosi de traseul realizat pentru autovehiculul autonom. Va exista un schimb de date continuu, robotul Digit va lucra în colaborare cu mașina autonomă Ford pentru a evalua situația reală și pentru a finaliza livrarea.

Va urma

Tags