Reglementările se referă la zborul dronelor pe timp de noapte și la zborul peste zone aglomerate
Agenția americană FAA (Federal Aviation Administration, Administraţia Federală a Aviaţiei) și-a prezentat intenția de a modifica unele reguli pentru zborul dronelor aeriene de mici dimensiuni (sUAS, small Unmanned Aircraft System). Prin anunțul făcut recent, FAA vrea să demonstreze că reglementările, condițiile, cerințele sau restricțiile pe care este în măsură și obligată să le impună pentru siguranța aeriană, și de care este responsabilă, nu trebuie să fie considerată o frână în dezvoltarea uneia dintre cele mai noi tehnologii, cea a dronelor. Deocamdată, au apărut sub formă de proiect-pilot, pentru dezbatere, iar după ce se vor primi observații și propuneri, regulile vor fi publicate și aplicabile. Aceste mofificări se referă la zborul pe timp de noapte și la zborul deasupra unor grupuri de persoane. Concret, se va ridica restricția de a se efectua astfel de zboruri numai cu o autorizare specială, cum se întâmplă acum. Nu mai este nevoie ca operatorii de drone înregistrate să obțină permise speciale pentru a zbura peste zone aglomerate. Ei trebuie să treacă printr-un program de pregătire și printr-un test de verificare. Pentru zborul de noapte, aparatul de zbor trebuie dotat cu lumini, a declarat la întrunirea anuală de la jumătatea acestei luni (pe 14 ianuarie a.c.) Elaine Chao, secretar al Departamentului Transporturilor din Statele Unite (USDOT, United States Department of Transportation). Dacă noile reguli ale FAA vor fi adoptate, dronele ar putea deveni mult mai prezente, mai ales în orașe care, în cea mai mare parte, au rămas ferite de zgomotul pe care îl produc și de pericolul care poate apare la diverse incidente. În Statele Unite sunt înregistrate aproape 1,3 milioane de drone, iar numărul operatorilor depășește 116.000, a spus Elaine Chao. Regementările propuse înseamnă mai multă libertate pentru cei pasionați și pentru companiile care explorează modalități noi de utilizare a tehnologiei dronelor. Studiile pe care le fac unele companii, cum ar fi Amazon sau Google, pentru dezvoltarea sistemelor de livrare colete, vor lua altă turnură în aceste condiții. FAA va solicita să nu se renunțe le cercetările privind siguranța. De exemplu, zborurile în sistem BVLOS (Beyond Visual Line of Sight) trebuie făcute cu îndeplinirea condițiilor de securitate. Cu ocazia întâlnirii din 14 ianuarie, Elaine Chao a anunțat și un program pilot pentru dezvoltarea unui sistem de gestionare a traficului pentru dronele care operează sub 400 ft (122 de metri). „Acesta se va desfășura până în septembrie 2019 în trei locații din Nevada, Virginia și Dakota de Nord”, scrie pe site-ul www.technologyreview.com. În același loc se mai arată, „Se crede că mediul de reglementare a devenit prea atent la riscuri și se speră că relaxarea regulilor va mări experimentarea”.