Google vs Facebook

Foto: Titan Aerospace/AP Photo
June 2015

Cei doi giganţi – Google şi Facebook –  sunt în competiţie pentru a furniza Internet celor 4 miliarde de oameni fără acces la reţeaua mondială de date. Obiectivul lor este să acopere zonele geografice care nu au putut fi intreconectate prin alte mijloace.

Pentru aceasta, Facebook a achiziţionat în 2014 o companie britanică, ce construieşte drone aeriene – Ascenta. Planul lor ar fi să construiască un prototip care să zboare la altitudine mare, echipat cu sisteme de retransmisie a semnalelor de date, într-un buget de 20 milioane USD.

Google, au achiziţionat şi ei o companie producătoare de drone, în urma unei competiţii comerciale cu Facebook pentru Titan Aerospace. Astfel, Google are acum Solara 50 – un avion fără pilot, cu o aripă de 50 m, care la un test în luna mai 2015, s-a prăbuşit la scurt timp după decolare. Nimeni nu a fost rănit, dar conform regulilor din USA stabilite de FAA (Autoritatea Federală de Aviaţie) trebuie demarată o investigaţie pentru determinare cauzelor şi a eventualelor pagube produse.

Prototipul aerian al lui Facebook a avut un zbor de test reuşit, în martie 2015, conform declaraţiei lui Mark Zuckerberg, care mai menţionează şi că aripa lor este mai mare decât cea a unui Boeing 737. La momentul actual, conform legislaţiei britanice, un operator poate să opereze doar o singură dronă la un moment dat, dar Facebook speră să determine modificarea acesteia, astfel încât o persoană să aibă sub control mai multe drone simultan.

Ambele prototipuri finanţate de Google şi Facebook au instalate pe aripi, panouri solare care să le asigura planarea la altitudini mai mari de 27 000 km.

Google a mai finanţat în trecut un proiect pentru realizarea distribuţiei Internet în zone fără infrastructură terestră, prin intermediul unor baloane meteo. (https://www.google.com/loon/)

Foto:Facebook

Facebook Aquila

Foto: Titan Aerospace/AP Photo

Google Solara

 

Tags