Autoritățile din Singapore lansează programe de finanțare pentru transportul urban (aerian și terestru)
Ministerul Transporturilor din Singapore (MOT, Ministry of Transportation) a reamintit, acum câteva zile, că termenul pentru primirea spre analiză a proiectelor privind utilizarea de UAS în acest oraș-stat insular este 31 ianuarie 2018, ora 23:59. Este termenul limită pentru prima etapă, pentru CFP (Call-for-Proposal) fiind stabilite două etape, încă de la lansare. Apelul, sau solicitarea de a veni cu propuneri, către comunitatea de cercetare și către industrie, ca să găsească soluții practice și inovatoare pentru a răspunde provocărilor actuale de transport din Singapore, a avut ca termen de început data de 3 noiembrie anul trecut. „Normele actuale de reglementare din Singapore sunt un ajutor pentru utilizarea dronelor în scop comercial prin intermediul unui regim de permise progresive”. Autorizațiile de zbor trebuie obținute înaintea oricărei operațiuni comerciale. „Evaluările pentru aprobarea permisului iau în considerare siguranța și securitatea publicului și a aviației”. În ultimii ani, s-au înregistrat progrese tehnologice rapide și investiții semnificative în domeniul aviației fără pilot. Unele realizări ale cercetătorilor din Singapore au fost prezentate în revista on-line dronele.ro, de exemplu, despre drona THOR în articolul dronele.ro/un-nou-uav-care-zboara-ca-un-elicopter-si-ca-un-avion/, despre încercările pentru transportul cu mașini (taxiuri) autonome (vezi, dronele.ro/taxiuri-autonome-vor-transporta-pasagerii-prin-singapore/), și altele. Dezvoltarea sistemelor de drone aeriene (UAS) a dus la realizarea unor aplicații noi în numeroase sectoare. A dus la creșterea calității activităților și la economii de timp și de forță de muncă. Acum sunt utilizate, în mod curent, la supraveghere, intervenții la incidente, pentru inspecția unor structuri, pentru imagini aeriene etc. Cererea lansată de MOT prin CAAS (Civil Aviation Authority of Singapore) urmărește dezvoltarea de sisteme și tehnologii care să permită folosirea pe scară largă a UAS în mediul urban și de sisteme de management al zborului în Singapore. Se va oferi o finanțare de până la 50% pentru fiecare propunere de succes, nu mai mult de 1,5 milioane S$ (Singapore dollar) pentru un proiect. Ca să se califice pentru finanțare trebuie create prototipuri de lucru care să demonstreze că soluția propusă prin proiect este viabilă.
Există două provocări cheie pentru aplicațiile comerciale cu UAS în Singapore :
- Spațiul aerian limitat, dacă se ține cont că este cea mai mică țară din Asia de Sud-Est și de riscurile care apar la exploatarea UAS în apropierea aeronavelor cu echipaj uman. Operațiunile pot avea loc la o distanță de 5 km față de orice aerodrom. Noile tehnologii trebuie să asigure utilizarea dronelor aeriene în spațiul aerian disponibil.
- Riscurile care apar la zborul UAS deasupra persoanelor, putând provoca accidente grave, și a proprietăților. Riscurile sunt mai mari într-un mediu urban dens populat, cum este Singapore. În întreaga lume, majoritatea aplicațiilor comerciale sunt restricționate în astfel de zone. Trebuie revăzute și regulamentele, să se permită operarea în siguranță a unui număr mare de aparate în mediul urban din Singapore.
La începutul anului 2018, pe 3 ianuarie, a venit o nouă solicitare de propuneri de proiecte, tot pentru îmbunătățirea transportului urban. Autoritatea de Transport Terestru (LTA, Land Transport Authority) din Singapore a lansat două cereri de finanțare prin care invită comunitatea de cercetare și din industrie să transmită propuneri pentru îmbunătățirea sistemului de transport terestru. Este posibil ca una dintre soluții să fie implementarea transportului urban de pasageri cu taxiuri autonome. Cererile de proiecte și intențiile de finanțare pentru îmbunătățirea transportului urban (aerian și terestru) confirmă atenția autorităților singaporeze pentru acest sector de activitate.