Drone Google pentru livrare de colete , în 2017

January 2016

Într-o declarație de anul trecut, Jeffrey Preston „Jeff” Bezos, fondator și CEO (Chief Executive Officer) al companiei Amazon, a spus că „echipa secretă” Google X, a muncit timp de doi ani la proiectul Wing (Project Wing). Este un sistem de livrare de pachete, bazat pe drone, care nu diferă, ca scop, de dronele Amazon Prime Air. Sub conducerea lui Jeff Bezos, Amazon.com, Inc., pe care a fondat-o în 1994 ca o librărie virtuală, a devenit cea mai mare companie de retailer on-line și model de urmat pentru alte companii de vânzări cu amănuntul, pe bază de comenzi prin internet.

Reuters a relatat că pe durata celei de-a 60-a conferințe anuale a ATCA (Air Traffic Control Association), din noiembrie 2015, Dave Vos, care conduce proiectul Wing de la Google, a comentat cu participanții că scopul companiei este ca afacerea cu drone comerciale să demareze în 2017. Google a menționat ulterior că, mai degrabă decât un angajament sau o scadență, graficul și termenul sunt o speranță și un deziderat. Conceptul original din spatele proiectului Wing, care este în dezvoltare pentru mai mult de 2 ani, a fost să ofere defibrilatoare pentru reponirea inimii celor care au suferit un atac de cord, în cel mai scurt timp. Se dorește o integrare cu serviciile de urgență ale sistemului 911, dar cu siguranță nu va fi ușor. Punctul central al proiectului s-a mutat spre problema livrărilor în situații de dezastre, precum și spre cea mai generală, livrarea de colete în locuri unde curierii nu pot ajunge într-o zi sau în ziua următoare.

Toate zborurile de încercare au fost efectuate în Australia, care are o legislație mai permisivă pentru RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems) decât Statele Unite. Google a început deja o colaborare cu FAA (Federal Aviation Administration) și cu alți experți din domeniu, pentru a stabili un sistem de control al traficului aerian, folosind tehnologia celulară și internetul, pentru deplasările UAV la altitudini sub 150 m. Google recunoaște că reglementărie rămân un obstacol substanțial. În septembrie 2015, guvernatorul statului California, Jerry Brown, a respins legea care ar fi limitat zborul dronelor de mici dimensiuni (sUAS) mai jos de 100 m peste o proprietate privată, fără permisiunea proprietarului, iar în octombrie o serie de legi care ar fi crescut sancținile pentru zborul dronelor peste incendii, instituții școlare sau închisori din acest stat. Reglementările și legile federale sunt încă în dezbatere sau în curs de aprobare.

Google a făcut un anunț prin care arată că drona de test este un VTOL (Vertical Take-Off and Landing) cu 4 elice, propulsate de 4 motoare electrice, are o anvergură a aripilor de aproximativ 1,5 m și cântărește în jur de 8,6 kg, iar cu încărcătură poate ajunge la 10 kg. Într-o altă dezvăluire se arată că Google are drept țintă ca livrarea oricărui colet să se facă „în doar un minut sau două”. Sarcina utilă, cu care este dotată, constă din camere video, GPS, radio și un pachet de senzori alcătuit din accelerometre și giroscoape, care permit zborul autonom și stabilirea poziției dronei. Coletele sunt coborâte de la altitudine, folosind un troliu și o linie pentru pescuit. Google a constatat că oameniilor le place să primească pachetele direct de la drone, chiar dacă este mai periculos. Soluția de a lăsa coletul din aer este mult mai ușoară și mai sigură, permite ca drona să nu se apropie de oameni dar și să fie departe de o mare varietate de obstacole (copaci, stâlpi, linii telefonice etc.). Proiectul Wing necesită, în continuare, teste semnificative și simptomatice de siguranță și de fezabilitate, dar va juca un rol crucial în comerțul prin internet, mai ales avâd în vedere ce își propune Google, pentru următori ani.

Tags