Drone Delivery Canada, un nou brevet în Statele Unite

June 2020

 

„Nu există nimeni altcineva la nivel global care să aibă un sistem ca acesta”, a spus președintele și CEO-ul companiei Drone Delivery Canada (DDC), Michael Zahra

Acum foarte puțin timp, la sfârșitul lunii mai, Michael Zahra, președinte și CEO al companiei Drone Delivery Canada, declara despre sistemul proiectat și propus de compania din a cărei conducere face parte că, „Nu există nimeni altcineva la nivel global care să aibă un sistem ca cesta”. La sfârșitul lunii aprilie a.c. Drone Delivery Canada a înregistrat în Statele Unite cel de-al doilea brevet pentru un sistem care simplifică dirijarea și controlul dronelor de livrare (cargo delivery drone), în special în zonele urbane aglomerate. Obiectivul companiei Drone Delivery Canada (DDC) „este de a deveni un jucător cheie în industria livrărilor cu drone, prin comercializarea propriilor tehnologii de platforme logistice inovatoare” (dronedeliverycanada.com). Sistemul pe care compania îl propune cuprinde nu numai drone, ci și locuri de depozitare intermediare pentru pachete și un centru de control (OCC, prescurtare de la Operation Control Centre). Depozitele intermediare sau de tranzit se pot compara cu sistemele mai vechi de mesagerie urgentă și specială care foloseau „ștafeta” pentru transmiterea informațiilor și a coletelor, sau cu cele utilizate în prezent de toate firmele de curierat. Din aceste locuri, pachetele sunt repartizate spre un alt depozit sau spre destinația finală. După cum se aprecia în articolul din 31 mai a.c de pe site-ul cu informații locale și regionale de ultimă oră York Region News (yorkregion.com) „OCC arată ca un cinematograf modern și extrem de spațios, cu un ecran gigantic pe care se afișează în timp real traficul dronelor și al aeronavelor”. În acest spațiu (sau „cameră”) acționează operatorii care urmăresc tot ce se întâmplă în timpul zborului aeronavelor. Un operator, care poate monitoriza simultan până la 50 de aparate de zbor, va decide dacă o dronă „continuă zborul, aterizează sau schimbă direcția (la stânga sau la dreapta)”. În proiectele pentru drone de livrare, grupul de cercetare și dezvoltare (R&D, Research and Development) al DDC integrează tehnologie și materiale de ultimă generație, se mai precizează pe site-ul companiei. DDC are în portofoliu trei modele de drone aeriene (UAV, Unmanned Aerial Vehicle) de livrare (cargo-drone), Sparrow, Robin și Condor. Câteva dintre cele mai importante caracteristici,

Sparrow (model multicopter)

  • distanța maximă (max. range) : 30 km,
  • viteza maximă (max. speed) : 80 km/h,
  • sarcină utilă maximă (max. payload) : 4,5 kg,
  • greutatea maximă la decolare (MTOW, maximum takeoff weight) : 25 kg,
  • număr motoare (rotoare) electrice : opt,
  • sistem de navigație : GPS (Global Positioning System).

Robin : (model multicopter)

  • distanța maximă (max. range) : 60 km,
  • viteza maximă (max. speed) : 85 km/h,
  • sarcină utilă maximă (max. payload) : 11,3 kg,
  • greutatea maximă la decolare (MTOW, maximum takeoff weight) : 34 kg,
  • număr motoare, propulsoare (electrice) : opt,
  • sistem de navigație : GPS (Global Positioning System).

Condor : (model elicopter)

  • distanța maximă (max. range) : 200 km,
  • viteza maximă (max. speed) : 120 km/h,
  • sarcină utilă maximă (max. payload) : 180 kg,
  • greutatea maximă la decolare (MTOW, maximum takeoff weight) : 476 kg,
  • numărul de motoare (pe benzină) : două,
  • diametrul sistemului rotativ : 6,1 m,
  • sistem de navigație : GPS (Global Positioning System).

Ca o componentă de bază a platformelor Drone Delivery Canada este sistemul de zbor cu mai multe niveluri de securitate, de redundanță, de recuperare și de rezistență. Pe site-ul companiei Drone Delivery Canada se mai arată că, „Soluția logistică de livrare oferită este metoda depozit la depozit (Depot to Depot), o soluție de livrare ideală, în special pentru zonele rurale din Canada”. Aici, distanțele sunt mari, iar mărfurile trebuie transportate de la un depozit la altul sau de la depozite până la locațiile de distribuție. „Aplicațiile pentru acest serviciu sunt nelimitate”. Platforma de livrare cu drone poate fi folosită de furnizorii de servicii, de agențiile guvernamentale și, poate în primul rând, în comerțul cu amănuntul (sau industria de retail). Michael Zahra a declarat că, „Potențialul pentru industria de retail este imens”. În vara anului trecut, DDC a devenit principalul furnizor pentru serviciile de transport cu drone al companiei Air Canada, cea mai mare companie aeriană din Canada după mărimea flotei și numărul de pasageri. Acordul încheiat între DDC și Air Canada, după cum aprecia Tony Di Benedetto, a fost un impuls pentru implementarea celei mai bune soluții, la nivel național, privind transportul aerian de mărfuri cu drone, numite și drone-cargo. Tony Di Benedetto este directorul tehnic (CTO) al companiei din Vaughan, orașul care a avut cea mai rapidă dezvoltare din Canada între anii 1996 și 2006. Vaughan este situat la nord de Toronto, capitala provinciei Ontario, una dintre cele 13 provincii și teritorii ale Canadei. Prin intermediul companiei Air Canada, în octombrie 2019 DDC a încheiat un acord comercial cu DSV Canada pe baza căruia urma să furnizeze platforma sa de livrare cu drone, iar primele operațiuni comerciale au fost programate să înceapă de la sediul din Milton, oraș situat în sudul provinciei Ontario. Compania DSV (abreviere pentru De Sammensluttde Vognmænd, sau Asociația Transportatorilor) a luat ființă în anul 1976 în orășelul Skuldelev din Danemarca prin asocierea unui număr de zece transportatori. De atunci, DSV a evoluat continuu și a devenit un „furnizor mondial de transport și de logistică”. Tot pe site-ul companiei DSV (dsv.com) mai scrie că, „Astăzi, DSV oferă și gestionează în fiecare zi soluții pentru lanțuri de aprovizionare a mii de companii, de la micile afaceri administrate de familie până la mari companii globale”. În luna martie a.c. DDC a anunțat că proiectul DSV Air & Sea a devenit operațional în Canada și funcționează în siguranță.

Va urma.

Tags