Aprobare pentru zborul de noapte al dronelor, în SUA

May 2016

În ultima perioadă, FAA (Federal Aviation Administration), autoritatea de reglementare în aviație din Statele Unite ale Americii, a luat mai multe măsuri pentru a crește numărul aprobărilor de zbor pentru UAV (drone)

Cele mai multe reglementări, stabilite în ultimele luni, au creat un nou proces de aprobare pentru sUAV. Se oferă companiiloFAA - sigla - 02r și pasionaților de drone o mai mare flexibilitate de zbor în apropierea aglomerărilor umane. Agenția a finalizat reglementări care să permită zborurile comerciale cu drone, fără certificarea curentă de exceptare. Regula, emisă pe 15 februarie 2016, s-a limitat numai la zborurile din timpul zilei. În luna martie, s-a publicat acordul pentru operatorii comerciali prin care au aprobarea să zboare la altitudini mai mari. Cea mai recentă aprobare dată de oficialii FAA, pe 21 aprilie 2016, a fost pentru zborul dronelor după lăsarea întunericului. Este cel mai recent exemplu de expansiune a utilizării UAV, este prima aprobare pentru zboruri de noapte. Acțiunea este un semn bun pentru companiile care vor să-și intensifice serviciile cu drone. Solicitantul a fost filiala Industrial Skyworks (USA), Inc., din Maumee, Ohio, condusă și controlată de compania Industrial Skyworks, Inc. din Toronto, Canada, care utilizează drone pentru inspecții industriale. Aceasta se prezintă, „Noi servim piețele industriale și comerciale la nivel mondial cu furnizarea de date și imagini preluate din UAV, cu servicii de analiză tehnică avansată și de modelare a imaginii. Aducem puterea IT sistemelor aeriene fără pilot (UAS) prin implementarea și operarea cu propriile noastre aplicații, printre care sistemul GIS (Geographic Information System)”, care permite vizualizarea, examinarea, analiza și interpretarea datelor, cu scopul de a înțelege relații, modele și tendințe. „Profesioniștii IT construiesc soluții personalizate, de cel mai înalt nivel (stat-of-the-art), pentru clienții noștri”. Reprezentanții companiei au purtat discuții cu FAA timp de peste un an, cu scopul de a convinge agenția de reglementare în aviație că se poate zbura, opera și funcționa, în condiții de siguranță, pe timp de noapte. „A fost cu adevărat o luptă. Apreciez că FAA se îndreaptă în direcția corectă”, a declarat într-un interviu, Michael Cohen, președintele Industrial Skyworks. Firma de avocatură a companiei, Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP, care oferă servicii pentru industria energetică și a resurselor naturale, pentru instituții financiare, imobiliare, din construcții și tehnologie, a susținut la FAA că este mai sigură utilizarea de UAV în locul oamenilor, pentru activități periculoase, cum ar fi inspecțiile la acoperișul clădirilor. Cu sedii în marile centre financiare, tehnologice și energetice din lume, Pillsbury sfătuiește clienții pe probleme de afaceri, de reglementare sau litigii, la nivel mondial. „Decizia FAA este istorică. Până ieri, o dronă comercială nu putea opera pe timp de noapte” a declarat, pentru InformationWeek, Kenneth Quinn, avocatul care a reprezentat Industrial Skyworks. El a adăugat că peste 4.000 de derogări, date anterior de agenție, au fost, în totalitate, pentru operațiuni din timpul zilei. Omologarea vine cu o serie de cerințe de siguranță care le depășesc pe cele în vigoare pentru zborul dronelor din timpul zilei. Kenneth Quinn a spus că FAA a făcut următoarele solicitări :

  • compania va instala lumini anti-coliziune pe drone, vizibile pentru aeronavele cu echipaj uman, de până la 5.000 ft (1.524 m);
  • operatorul dronei să aibă certificare pentru aeronave cu pilot uman (se cere să obțină un aviz medical și au obligația unei instruiri pentru zbor pe timp de noapte);
  • operatorul trebuie să păstreze drona în raza sa vizuală;
  • operatorul dronei este obligat să notifice FAA înainte de a o utiliza;
  • drona trebuie să furnizeze pilotului, în mod automat, locația sa precisă și altitudinea;
  • operatorul dronei va opri imediat zborul sau va aduce aparatul la sol în cazul în care apare o problemă tehnică gravă sau dacă o persoană, o aeronavă sau alt vehicul intră neprevăzut în sectorul său.

La emiterea deciziei, din partea FAA s-a făcut remarca, „pe timp de noapte există un risc mai mare privind siguranța, deoarece vizibilitatea este redusă și este mai dificil pentru pilot să vizualizeze și să localizeze drona, sau să aprecieze distanța față de alte aeronave, ca să evite o eventuală coliziune”. Cerințele pentru pilot sunt mult mai stricte, față de ale altor operatori, datorită riscului potențial în operațiunile nocturne. În parteneriat cu Tremco® Roofing & Building Maintenance (TRBM), Industrial Skyworks (ISW), renumit în domeniul inspecțiilor la construcții cu tehnologii fără pilot, a dezvoltat drona SkyBEAM (Building Envelope Aerial Mapping), care a fost exploatată cu succes în Canada, în ultimele 18 luni. TRBM, din Beachwood, Ohio, diviziune a grupului Tremco Incorporated cu sediul central în Toronto, Canada, este o filială a companiei multinaționale RPM International, Inc. (Republic Powdered Metals), lider mondial în materiale de construcții, de acoperișuri, materiale de etanșare etc., cu sediul în Medina, Ohio. Drona SkyBEAM este disponibilă pentru clienții Tremco® prin relația de exclusivitate cu ISW, care a primit aprobarea, din partea FAA, pentru operațiuni comerciale în SUA și pe timp de noapte. UAV zboară în jurul clădirilor și utilizează camere de înaltă definiție (HD) video și termografică (în infraroșu) pentru a localiza zonele în care pot avea scurgeri de energie, daune pe acoperiș, fațade deteriorate sau alte aspecte legate de siguranță. Camera termografică SkyBEAM identifică variații de temperatură în jurul unei clădiri, produse de, spre exemplu, sigilarea greșită sau uzată a unei fereastre, lipsa de izolație pe un acoperiș umed. Aceste anomalii pot duce la cheltuieli suplimentare semnificative, la creșterea costurilor de exploatare sau la disconfortul locatarilor, respectiv a angajaților din clădire, și altele. Scanarea în infraroșu este mai eficientă pe timp de noapte, atunci când soarele nu încălzește clădirea. Scanările tradiționale în infraroșu necesită tehnicieni pentru a traversa acoperișurile, iar inspecțiile la fațade necesită schele sau macarale. Drona SkyBEAM este mai sigură, mai rapidă, mai rentabilă și mai precisă decât metodele convenționale de control al clădirilor. Pe lângă capacitatea de scanare în infraroșu, are o cameră video de înaltă rezoluție, care poate percepe și înregistra cu ușurință o imagine clară de la o distanță de 50 ft (15 m). Cu acest aparat se poate întocmi o hartă cu potențialele probleme de construcție, cum ar fi, distrugeri sau rupturi în acoperiș, fisuri la pereți, deteriorarea betonului sau îmbinărilor din clădiri. A fost creat un model virtual în 2D și 3D pentru o vizualizare din orice unghi. Modelul a permis suprapunerea imaginilor termice cu poziția lor exactă pe clădire. Fotografii, observații și alte date pot fi adăugate, în timp real, printr-o tabletă, când tehnicienii sunt la fața locului. Se asigură astfel că activitatea este verificată și informațiile sunt on-line. Software-ul permite ca raportul interactiv să fie accesat printr-o aplicație cloud. „Am programat UAV să zboare la o înălțime precisă, să cartografieze și să revină. Putem inspecta clădiri fără cheltuiala cu instalarea unor echipamente, cum ar fi schelele, și fără timpul necesar instalării. SkyBEAM ne permite să găsim problemele care ar fi fost practic imposibil de detectat înainte și fără a pune în pericol siguranța oamenilor”, a declarat Paul Sheehy, vice-președine al departamentului de vânzări din cadrul TRBM. Tehnicienii pot apoi marca, în siguranță, în timpul zilei, zonele ce trebuie reparate, înlocuite sau analizate suplimentar. „Este cel mai bun procedeu pentru a culege date despre o construcție”. SkyBEAM poate zbura orizontal peste acoperișuri sau pe verticală până la 400 ft (122 m, aproximativ 40 de etaje), controlat de la sol, în siguranță, de două persoane, dintre care unul este pilotul. Poate ajunge la viteze de 25 mph (40 km/h) și să păstreze traiectoria de zbor în condiții de vânt de până la 25 mph și rafale care ating 50 mph. Drona este ideală pentru diagnosticare în campusuri cu mai multe clădiri, cum ar fi instituțiile de învățământ, din sănătate, guvernamentale, din energie sau din industrie. Dispoziții de inspectare a fațadei clădirilor au devenit tot mai frecvente în orașe, cum ar fi New York, Chigaco și multe altele, care doresc creșterea siguranței publice. „Suntem extrem de mulțumiți de sprijinul FAA pentru rezolvarea acestei cerințe de reglementare”, a spus Paul Sheehy, reprezentantul Tremco. „SkyBEAM oferă un salt înainte impresionant pentru creșterea siguranței, a eficienței și analizei. Ne așteptăm ca, în colaborare cu FAA, cu partenerii noștri din industrie și cu proprietarii de clădiri, să aducem îmbunătățiri suplimentare procesului de inspecție. Se oferă factorilor de decizie dovezi vizuale ale zonelor cu pierderi de energie sau cu probleme de altă natură acolo unde, până acum, se scana cu dificultate, și un ajutor pentru planul de acțiune, pentru planificarea întreținerii și a bugetului”.

După succesul avut în Canada, există convingerea că vor fi aduse multe beneficii și clienților din SUA. Odată cu aprobarea pentru ISW eliberată de FAA, pot beneficia, în viitorul apropiat, și companii precum Amazon.com. Gigantul de retail testează în prezent livrări cu drona Amazon Prime Air în Olanda, Marea Britanie și Canada, potrivit unui raport al publicației Fortune, cu sediul în New York City. „O serie de alte companii sunt interesate în obținerea de drone pentru uz comercial, pentru beneficiul tuturor”.

Tags