Altitudinea de zbor în spațiul aerian american, pentru drone, crește la 400 ft

April 2016

Începând din 31 martie 2016, proprietarii de sisteme de aronave fără pilot de mici dimensiuni (mini-drone) vor fi în măsură să folosească, pentru înregistrarea aparatelor, o metodă nouă, simplificată, bazată pe web.

Procedeul va accelera în mod semnificativ înregistrarea, pentru o varietate de utilizatori comerciali sau publici (civili sau neguvernamentali), alții decât cei care folosesc dronele pentru recreere sau ca hobby. Taxa de înregistrare pentru acești utilizatori este de 5 USD, aceeași taxă redusă care se aplică proprietarilor de aeromodele.

La începutul lunii aprilie, FAA (Federal Aviation Administration) a făcut următorul anunț:

„Din cauza volumului ridicat de solicitări primite pentru secțiunea 333, ne confruntăm cu întârzieri în prelucrarea datelor. Vom face tot posibilul pentru a procesa cererile, cât mai repede posibil, în ordinea în care au fost primite. Vă mulțumim pentru răbdare și vă asigurăm că lucrăm activ pentru a procesa solicitările”.

Situația la zi, pe 8 aprilie 2016, arăta astfel – 4.648 petiții acordate și 399 de solicitări închise. Prin lege, orice operațiune în spațiul aerian național necesită un document de certificare și înmatriculare a aeornavei, un pilot licențiat și aprobare operațională. Secțiunea de exceptare 333 din FMRA (FAA Modernization and Reform Act), emisă în 2012, acordă Secretarului Transporturilor puterea de a stabili dacă este necesar un certificat de navigabilitate pentru o dronă, ca să funcționeze în condiții de siguranță în spațiul aerian național.

„Înregistrarea este un instrument important pentru a ne ajuta în educarea proprietarilor de UAV privind condițiile de siguranță pentru a integra această tehnologie, nouă și interesantă, în același spațiu aerian ca și operațiunile altor aeronave”, a declarat Michael Huerta, Administrator FAA. Acesta a mai adăugat că se vor lua măsuri împotriva oricărei persoane care operează un UAS în mod iresponsabil.

Înregistrarea prin web, pentru proprietarii de drone civile, a început pe 21 decembrie 2015 și se solicită doar adresa de domiciliu și e-mailul proprietarului. Se dorește ca operatorii să știe unde este legal să zboare dronele lor. În registrul inițiat la sfârșitul lunii decembrie 2015 s-au înscris peste 406.000 persoane. Din 31 martie 2016 agenția a extins site-ul existent, procesul de înregistrare incluzând informații suplimentare, cum ar fi date despre producător, model și numărul de serie. Un certificat este valabil timp de trei ani, iar fiecare certificat include un singur aparat de zbor. Acei proprietari care s-au înscris deja prin modelul anterior nu trebuie să se reînregistreze în noul sistem.

Proprietarii de drone deja înregistrați, care intenționează să utilizeze aeronavele în alte scopuri, trebuie să se reînregistreze, pentru a furniza informațiile specifice. O decizie importantă, luată în aceeași perioadă de FAA, este ridicarea altitudinii de zbor permise dronelor, la 400 ft (122 m), pentru deținătorii de autorizație de excepție conform secțiunii 333 din regulamentul emis de FAA. Este valabil oriunde în țară, cu excepția spațiului aerian restricționat (no-fly zone sau no-flight zone, NFZ) și a marilor orașe, unde agenția interzice operațiuni cu drone civile.

Anterior, certificatul de exceptare sau autorizare COA (Certificate of Waiver or Authorization) era pentru zboruri de până la 200 ft, iar dublarea acestei limite s-a luat după o analiză amplă a riscurilor.

„Extinderea spațiului aerian autorizat pentru aceste operațiuni înseamnă că se pot efectua misiuni cu aeronave fără pilot mai rapid și cu mai puțină birocrație”, a mai declarat Michael Huerta.

Se așteaptă ca această modificare să ducă la reducerea solicitărilor COA pentru operatorii comerciali sau agențiile guvernamentale, iar solicitările individuale să fie reduse cu aprox. 30 – 40%. Celelalte dispoziții ale unei autorizări FAA, cum ar fi înregistrarea dronelor și certificarea corespunzătoare a piloțior, se aplică în continuare.

Prin autorizări COA, se permit zboruri pentru drone cu o greutate mai mică de 55 lbs (25 kg) și pentru operațiunile dronelor guvernamentale, sub limita de 400 ft altitudine. Operațiunile trebuie făcute în timpul zilei, cu zbor la vedere și cu păstrarea restricțiilor de distanță față de aeroprturi sau helioporturi. Aceste distanțe sunt :

  • 5 mile marine față de un aeroport care are turn de control operațional
  • 3 mile marine de un aeroport cu IFP (Instrument Flight Procedures) publice dar fără un turn operațional
  • 2 NM de un aeroport fără IFP sau turn de control operațional
  • 2 NM de un heliport cu procedură IFP publică

În prezent FAA revizuiește raportul și recomandările comitetului de reglementare (Aviation Rulemaking Committee – ARC) pentru drone. Comisia de elaborare a reglementărilor (ARC) a început să se întâlnească pe 8 martie 2016 și a lucrat cu un termen strâns, 1 aprilie, pentru a preda raportul. Grupul de lucru a inclus personalități din sectorul aviației, inclusiv producători de drone, operatori de drone, organizații de standardizare, cercetători și cadre universitare.

Raportul, cu aprobarea unanimă a specialiștilor implicați, recomandă stabilirea a patru categorii de drone mici, definite în primul rând de riscul de rănire a persoanelor aflate sub traiectoria de zbor. Pentru fiecare categorie se recomandă atribuirea unui potențial risc, fie legat de greutate, fie de energia la impact. Se abordează, de asemenea, restricții și standarde, pentru a minimiza riscurile din exploatare, asociate fiecărei categorii.

Tags