A fost anunțată noua versiune FlightHorizon™ 2.0 (2)

August 2018

Vigilant Aerospace Systems prezintă în această vară software-ul de planificare a zborului, FlightHorizon 2.0

Continuare Cele mai importante caracteristici și avantaje ale Sitemului FlightHorizon GCS™ au fost prezentate pe site-ul vigilantaerospace.com. În continuare sunt enumerate, în rezumat, câteva dintre acestea :

  • Algoritmi brevetați și cu drept de proprietate pentru evitarea coliziunilor,
  • Conoașterea și percepția situațiilor din trafic în sistemul BVLOS,
  • Detectarea și evitarea în timp real, alerte de trafic pentru prevenire și comenzi de evitare,
  • Colectarea de date de la alți participanți la trafic, în timp real,
  • Sunt integrate mai multe modele de receptoare, inclusiv uAvionix* și Stratux**,
  • Patforma funcționează pe tabletă (touch-friendly), laptop sau stație de lucru,
  • Interfața cu utilizatorul (pilotul, sau operatorul) se face inclusiv prin vizualizarea hărții (2D) sau a imaginilor (3D) și prin navigarea interactivă cu fotografii aeriene de înaltă rezoluție,
  • Diagrame de navigație și ale zonelor de control al traficului aerian,
  • Înregistrarea detaliată a zborurilor și a traficului, redarea completă a acestora.

În arhitectura versiunii FlightHorizon 2.0 sunt implementate mai multe opțiuni, prin care se oferă și se permit performanțe inedite, printre care modularitatea, adaptabilitatea etc. Prin instalarea acestei platforme apar mai multe posibilități, unele diferite de sistemul anterior, printre care,

  • se asigură „un sistem integrat de monitorizare și de management a spațiului aerian, de prevenire și de evitare a coliziunilor”,
  • se permite „colectarea datelor de la un centru de comandă fix cât și culegerea de date agregate de la unități mobile din teren și de la bordul aeronavelor, astfel încât o zonă de observare și de operare poate fi extinsă cât este nevoie”,
  • se oferă posibilitatea legăturilor de comunicație de la bordul dronelor (sUAS, small Unamenned Aerial Systems) „de orice dimensiuni”, pentru că FlightHorizon PILOT poate rula „pe cele mai mici, dar eficiente, computere, de dimensiunile unui timbru”,
  • se poate lucra în rețea, beneficiind, astfel, de întregul potențial al sistemului global,
  • cu noua arhitectură distribuită, „o stație de lucru poate fi dedicată colectării datelor de la o unitate radar, o altă stație ar putea colecta date de la un receptor ADS-B***, în timp ce a treia va opera în centrul de comandă, colectând date de la cele două stații de lucru”,
  • informațiile obținute pot fi distribuite și comunicate printr-o rețea LAN de mare viteză,
  • fiecare componentă lucrează autonom, software-ul a fost rescris pentru a fi modular și adaptabil, modularitatea fiind una dintre principalele caracteristici.

Pe site-ul vigilantspace.com, unde sunt prezentate pe larg toate principalele avantaje ale platformei FlightHorizon, versiunea 2.0, se mai arată, „Privind dincolo de schimbările arhitecturale și tehnice, viziunea este de a construi și de a introduce pe piață un sistem complet modern, flexibil și accesibil, pentru gestionarea spațiului aerian, spațiu în care să poată fi integrate aeronavele autonome (UAS) și avioanele cu echipaj uman”.


* uAvionix este lider mondial în soluții de comunicații, navigație și supraveghere pentru UAS și a realizat „cel mai mic, mai ușor și mai accesibil transponder ADS-B din lume, model numit generic Ping”. Compania are o echipă interdisciplinară de experți, din domeniul ingineriei RF, al hardware-ului, al software-ului, al serviciilor cloud și altele.

** Conceptul Stratux implică un software gratuit care permite realizarea cu ușurință a unui ADS-B prin integrarea componentelor care se pot găsi pe piață, la costuri reduse. Este util celor care sunt preocupați să realizeze singuri un asemenea dispozitiv (DIY, do-it-yourself).

*** ADS-B (Automatic dependent surveillance-broadcast) „este o tehnologie de supraveghere, prin care se determină prin satelit poziția unei aeronave și pe care o transmite periodic, permițând ca aeronava să fie urmărită”. Este un sistem automat, adică „nu necesită o intervenție externă sau a unui pilot. Informațiile pot fi recepționate de alte aeronave, pentru a se cunoaște situația din spațiul aerian”.

Tags